| FAQ |
| Kalender |
| Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
| Vänsterpartiet (V) |
|
7 | 3.04% |
| Miljöpartiet (MP) |
|
14 | 6.09% |
| Socialdemokraterna (S) |
|
15 | 6.52% |
| Centerpartiet (C) |
|
17 | 7.39% |
| Folkpartiet (FP) |
|
8 | 3.48% |
| Kristdemokraterna (KD) |
|
9 | 3.91% |
| Moderaterna (M) |
|
100 | 43.48% |
| Piratpartiet (PP) |
|
22 | 9.57% |
| Sverigedemokraterna (SD) |
|
31 | 13.48% |
| Annat |
|
7 | 3.04% |
| Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Jämfört med partiets ledning så är deras anhängare inga personer man vill ha att göra med.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-08 klockan 15:29 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Så som någon sosse uttryckte det på newsmill är ju småföretagare ofta lågutbildade personer som inte bidrar med något till samhället. Lågutbildade män sägs ju vara en rätt stor målgrupp hos SD, så kanske sossen hade rätt...
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
KANSKE är det många skåningar här (som ju traditionellt stöder SD i större utsträckning än på riksnivå) KANSKE röstar SD-anhängare i större utsträckning på motsvarande polls på nätet. KANSKE är vissa av röstarna inte SD-anhängare egentligen, men vet att du retar dig på resultatet och därmed gör det för att "jävlas" ;-) Ps. Ta det sista med en klackspark
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Bara mina funderingar. Någon som röstar på SD som säger mot mig?...
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Jag kommer att rösta på att loopia ska öppna en Pizzeria istället för att leverera it baserade tjänster
Då kommer deras kunder inte få ont av att systemet ligger nere
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Lite skrämmande också att 6 personer röstar på religösa fanatiker, med en partiledare som tror att gud skapade jorden.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Administratör
|
Jag tycker det är mer skrämmande med folk som saknar respekt för andras trosuppfattning - oavsett om de är religiösa.
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Men är kristdemokraterna religiösa fanatiker nu också? Tanken med namnet är väl mer att indikera att de har grundläggande kristna värderingar, vilket de övriga partierna till stor del också har...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
De är ungefär lika mycket religösa fanatiker som vänsterpartister är kommunister. Det finns en del medlemmar i kd som är religösa fanatiker liksom en liten minoritet av vänsterpartisterna som är kommunister...
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Angående SD så tror jag att de har vind i seglen av den här smutskastningsgrejen som körs mot dem hela tiden.
Jag menar det är ju smått bisarrt att man inte kan han en saklig och anständig debatt i ett demokratiskt land om integrationsfrågor. De befintliga partierna vägrar ju röra saken helt, bortsett från folkpartiet möjligtvis som har lite utspel. Jag menar det blir ju konstigt när bara en åsikt är accepterad och allt som avviker från det "hjälper Sverigedemokraterna" eller "bereder väg för främlingsfientliga krafter" och det ena med det andra. I synnerhet när exempelvis nordiska grannländer som Finland och Danmark ( och möjligtvis även Norge har jag något svagt minne av) har en integrationspolitik som är annorlunda mot den vi för här, men det får inte ens tas upp till debatt, och inget riksdagsparti vågar alls befatta sig med det. Nu gillar jag personligen inte SD, och egentligen inte enfrågepartier överhuvudtaget men man måste säga att det är ganska anmärkningsvärt hur något kan vara så extremt politiskt tabu. I synnerhet när vänsterns partiledare kallade sig kommunist för inte alls länge sedan, men kommunism är ju en snäll ideologi utan diktatur och massmord så det är väl skillnad? |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|