Kom ihåg mig?

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Valet 2010
Vänsterpartiet (V) 7 3.04%
Miljöpartiet (MP) 14 6.09%
Socialdemokraterna (S) 15 6.52%
Centerpartiet (C) 17 7.39%
Folkpartiet (FP) 8 3.48%
Kristdemokraterna (KD) 9 3.91%
Moderaterna (M) 100 43.48%
Piratpartiet (PP) 22 9.57%
Sverigedemokraterna (SD) 31 13.48%
Annat 7 3.04%
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-08, 15:27 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Att de rödgröna (bara) har 14% bland oss röstande "webbmästare" tycker jag är intressant. Förmodligen är en av förklaringarna att väldigt många av oss är småföretagare.
Hur förklarar du SD då? Många WN:are är rasister? Jämfört med partiets ledning så är deras anhängare inga personer man vill ha att göra med.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-08 klockan 15:29
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-08, 15:37 #2
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Hur förklarar du SD då? Många WN:are är rasister? Jämfört med partiets ledning så är deras anhängare inga personer man vill ha att göra med.
Så som någon sosse uttryckte det på newsmill är ju småföretagare ofta lågutbildade personer som inte bidrar med något till samhället. Lågutbildade män sägs ju vara en rätt stor målgrupp hos SD, så kanske sossen hade rätt...
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-08, 15:44 #3
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Citat:
De hade även förhållandevis höga siffror på "Facebook-valet" (finns kanske fler än ett). Jag har ingen förklaring och mina egna "analyser" blir nog bara gissningar, men jag kan ju dra till med ett par, även om de som sagt är just gissningar...

KANSKE är det många skåningar här (som ju traditionellt stöder SD i större utsträckning än på riksnivå)

KANSKE röstar SD-anhängare i större utsträckning på motsvarande polls på nätet.

KANSKE är vissa av röstarna inte SD-anhängare egentligen, men vet att du retar dig på resultatet och därmed gör det för att "jävlas" ;-)

Ps. Ta det sista med en klackspark
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-08, 15:51 #4
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Jag tror att det är mest yngre som röstar på SD och/eller personer som inte riktigt har klart för sig vad det innebär att driva Aktiebolag Sverige. Jag tror även att många som röstar på SD inte har en aning om vad integration och andra "svåra" ord betyder och innebär. När SD säger att vi ska minska invandringen så står det mot partierna som säger att invandrare ska integreras och anpassas till det svenska samhället samt inte diskrimineras på arbetsplatser och krogkön. De etablerade partierna förlorar gentemot SD pga av att de som väljer SD har svårt att förstå vad de etablerade partierna säger och väljer det partiet som använder de enklast orden.

Bara mina funderingar. Någon som röstar på SD som säger mot mig?...
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-08, 15:30 #5
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag kommer att rösta på att loopia ska öppna en Pizzeria istället för att leverera it baserade tjänster Då kommer deras kunder inte få ont av att systemet ligger nere
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-08, 18:03 #6
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar

Lite skrämmande också att 6 personer röstar på religösa fanatiker, med en partiledare som tror att gud skapade jorden.
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-08, 18:09 #7
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av vco-systems Visa inlägg
Lite skrämmande också att 6 personer röstar på religösa fanatiker, med en partiledare som tror att gud skapade jorden.
Jag tycker det är mer skrämmande med folk som saknar respekt för andras trosuppfattning - oavsett om de är religiösa.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-08, 18:13 #8
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av vco-systems Visa inlägg
Men är kristdemokraterna religiösa fanatiker nu också? Tanken med namnet är väl mer att indikera att de har grundläggande kristna värderingar, vilket de övriga partierna till stor del också har...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-08, 20:14 #9
vco-systemss avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
vco-systemss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Men är kristdemokraterna religiösa fanatiker nu också? Tanken med namnet är väl mer att indikera att de har grundläggande kristna värderingar, vilket de övriga partierna till stor del också har...
De är ungefär lika mycket religösa fanatiker som vänsterpartister är kommunister. Det finns en del medlemmar i kd som är religösa fanatiker liksom en liten minoritet av vänsterpartisterna som är kommunister...
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-08, 20:48 #10
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Angående SD så tror jag att de har vind i seglen av den här smutskastningsgrejen som körs mot dem hela tiden.

Jag menar det är ju smått bisarrt att man inte kan han en saklig och anständig debatt i ett demokratiskt land om integrationsfrågor. De befintliga partierna vägrar ju röra saken helt, bortsett från folkpartiet möjligtvis som har lite utspel. Jag menar det blir ju konstigt när bara en åsikt är accepterad och allt som avviker från det "hjälper Sverigedemokraterna" eller "bereder väg för främlingsfientliga krafter" och det ena med det andra.

I synnerhet när exempelvis nordiska grannländer som Finland och Danmark ( och möjligtvis även Norge har jag något svagt minne av) har en integrationspolitik som är annorlunda mot den vi för här, men det får inte ens tas upp till debatt, och inget riksdagsparti vågar alls befatta sig med det.

Nu gillar jag personligen inte SD, och egentligen inte enfrågepartier överhuvudtaget men man måste säga att det är ganska anmärkningsvärt hur något kan vara så extremt politiskt tabu. I synnerhet när vänsterns partiledare kallade sig kommunist för inte alls länge sedan, men kommunism är ju en snäll ideologi utan diktatur och massmord så det är väl skillnad?
The Blackjacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017