Citat:
Ursprungligen postat av Qion
Hej,
jag tycker projektet låter intressant. Kan dock inte greppa vad din tjänst gör? Skulle du kunna förklara vad tjänsten gör och vilka den riktar sig till.
|
Hej!
Tjänsten är en "förlängning" av Flattr.com (mikrobetalningssystem).
På Flattr.com kan du visa din uppskattning för material/bloggposter/artiklar/bilder/musik genom att klicka på en liten Flattr-knapp. Lite som Digg eller Pusha. Du har ett saldo som divideras på antalet knappar du klickar på och ditt saldo delas ut till de olika personerna som delat med sig av sina grejor. Lite rörigt kanske, men de har en bra introduktionsfilm på sin hemsida
imFlattrd.com gör det istället möjligt att "flattra" personerna bakom materialet och inte själva materialet i sig. Detta gör sidan attraktiv för personer som antingen har material som är "svårflattrat" eller folk som bara betalar in pengar till Flattr.com för att kunna visa sin uppskattning till andra. Med andra ord: även folk som bara är trevliga, vanliga människor och som uppskattar andra kan även få lite uppskattning tillbaka. Det låter kanske också lite rörigt, du får säga till om det är något specifikt du vill veta så ska jag försöka bryta ner det och förklara bättre!
Som sagt är det många som uppmärksammat tjänsten och den har fått goda vitsord. Även grabbarna på Flattr.com tycker det är en kul tjänst och bjöd mig på en t-shirt och bra support
Hör av dig om du har fler frågor!
/ Pelle