| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
7,66 - 25 kr är Googles fullständigt ovetenskapliga (och felaktiga) gissning på kostnad för en topplacering på Google.se
Annonser som syns i content nätverket har ett helt annat pris. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Det är sant. Gissningen är nog på något sätt styrd över har mycket de VILL ha betalt.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Ska jag vara nöjd med en Sid-eCPM på 173,93 kr? (Driver en sida som är *20 så stor som min resesida som har en ECPM på 11,97 kr, snacka om skillnad)
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Medlem
|
||||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
På mina två största reserelaterade sajter har jag en sid-eCPM på 350 kr resp. 210 kr. Det är mycket som påverkar intäkterna, bl.a. bransch och design. Mycket tror jag beror på hur mycket annonsörerna kan tjäna på de förmedlade besökarna. En resebokningssajt kan få en order på 5000 kr medan en nöjessajt får en extra prenumerant på nyhetsbrevet.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|