FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har sedan jag var barn varit kund hos Swedbank. Först i form av sparbanken och sen genom diverse namnbyten till dagens Swedbank.
Min lön har alltid kommit in till Swedbank även om jag har (och har haft) konton, lån och krediter även hos andra banker. På så sätt har Swedbank varit min "huvudbank". När jag startade företag valde jag dock plusgirot. Startade aktiebolag och valde SEB. Har företrätt ett annat AB och även haft ett HB som varit kunder i Handelsbanken. Nyligen påbörjade jag processen att byta bank för min enskilda firma till Swedbank. Efter en mängd kontakter valde jag ett erbjudande som skulle vara gratis året ut. Därefter upptäckte Swedbank att de missat att informera mig om att betalningar till plusgirot kostar 3 kr/st. Detta skulle nu också börja gälla mitt privata konto. Jag överväger nu att byta bank helt. Swedbank har fått valet att antingen ta bort avgiften eller avsluta mina företagskonton.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja SwedBank är inget vidare. Gillar inte heller deras Internetbank. Föredrar SEB.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Börjar också att hata Swedbank. Igår fick jag en faktura på 500kr pga att det inte fanns teckning på kontot vid betalning av två räkningar. 500kr för att INTE utföra betalning. Ingen på banken kunde, trots ett fasligt runtkopplande, motivera den höga avgiften.
Funderar starkt på att byta bank. Har någon testat SEB? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har varit kund hos SEB hos många år och är mycket nöjd.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
En bank som Swebank som blöder så mycket pengar, måste höja avgifter, skapa nya avgifter, och tusen andra saker som DU som kan betala måste betala. Jag har alltid haft Handelsbanken, dom har och håller sig utanför snabba klipp affärer.. Byt till Handelsbanken om du vill vara säker och ha en billig bank.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har varit kund hos Swedbank i många år nu och är hel nöjd, mycket beror på min personliga bankman.
. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Just det här reagerade jag också emot när jag skaffade företagskonto hos swedbank. Jag skulle ha större förståelse för avgiften om den bara gällde företagskontot och inte de privata. Själva avgiften är egentligen inte det stora problemet utan det är att avgiften klumpas ihop. Man har alltså ingen aning om fördelningen av betalningar som är privata vs företagets.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Swedbank har ju inte precis imponerat direkt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
På mitt privatkonto i Swedbank kostar inte PG-betalningar något?
På Plusgirot i företaget kostar BG-betalningar 3 kr/st. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|