Kom ihåg mig?

Telemarketing from hell (Solidar Fondservice)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-29, 00:20 #11
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Om man inte värderar sin egen tid så högt kan man låtsas intresserad men tacka nej till erbjudandet till slut. Det minskar vinsten för telefonspammarna och minska incitamenten för den enskilde anställde att fortsätta med jobbet.
Personligen är jag med i NIX men som företagare är det ju lite svårare. Om en telefonsäljare ringer brukar jag vänligen tacka nej - är inte mycket för telefonförsäljning - om jag söker en tjänst så hittar jag ett företag som levererar tjänsten eller varan själv - men inser att telefonförsäljarna bara gör sitt jobb.

När ett bluffföretag ringer däremot så brukar jag göra som du säger, försöka ta upp en timme av deras tid genom att ställa dumma frågor, be dom ringa upp senare, be om avtal, be dom ändra någon detalj i avtalet osv, osv.

Tror att jag lyckades ta upp 1 timme & 20 minuter av nordicace för att avsluta samtalet med "jag är inte alls intresserad - ville bara ta upp er tid så ni får mindre tid att blåsa andra småföretagare"...
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-29, 08:01 #12
annahelins avatar
annahelin annahelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 72
annahelin annahelin är inte uppkopplad
Medlem
annahelins avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 72
Detta funkar självklart inte på robotar som ringer upp och sedan klickar men är väldigt effektivt när det är någon på andra sidan i luren.

Vi blir uppringda av många företag, från vissa flera gånger i veckan. Vi har en ny standardfras när någon ringer och försöker sälja på oss något:

"Är ni med i Sveriges Callcenter Förening (SCCF)?" Många blir helt paffa av att man ställer en fråga till dem och ännu fler vet inte ens vad det är. Vissa går och frågar chefen men det vanligaste svaret är "Jag vet inte".

För att enkelt få ett snabbt slut svarar man då "Okej, vi samarbetar bara med aktörer som är med i SCCF. Tack för att du ringde. Hejdå"

Snabbt, effektivt och roligt.

Vi har däremot ingen lösning på vad som händer om de svarar ja...
annahelin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-29, 10:38 #13
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Citat:
Ursprungligen postat av annahelin Visa inlägg

Vi har däremot ingen lösning på vad som händer om de svarar ja...
Då är det ju bara att be dom bevisa det .
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-29, 12:46 #14
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Citat:
Ursprungligen postat av annahelin Visa inlägg
Vi har däremot ingen lösning på vad som händer om de svarar ja...
Vilket ju tyder på att det aldrig har hänt

Jag har tagit efter en kompis och vägrar helt enkelt köpa via telefon. Jag har också full förståelse för att mina potentiella kunder har samma policy och hälsar därför gärna på.

Däremot skulle jag bli riktigt sur om en kund bokar in ett möte, där jag får köra 10 mil enkel resa, för att få ett "jag ville bara boka ett möte för att slösa med din tid".
Det har aldrig hänt, och jag tror inte att det händer heller, framför allt som det alltid är jag personligen som slår numret och pratar i telefonen när jag ringer.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-08, 21:28 #15
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Mikael, från själva TM-bolaget, mailade mig idag efter att denna tråd dykt upp i deras blickfång. Han tyckte det var tråkigt att jag inte lät er ta del av hela hans svar:

"Jag såg att du hade publicerat delar av mitt svar gällande vår dailer
på wn.se under rubriken Telemarketing from hell, tråkigt att du inte låter läsarna på forumet själva avgöra om mitt svar var bortförklarande eller inte / du får gärna posta hela mailet."

Han fortsätter sen att tipsa om Nix och erbjuder sig (igen) att spärra mitt nummer. Jag har inte haft tid att återkomma efter hans förra mail. Så, på önskemål kommer hela hans svar:

"Uppenbarligen har du drabbats av något tekniskt problem
med våran dailer, jag vet att det har varit lite mer problem
än vanligt de senaste veckorna vilket jag givetvis beklagar.

För att jag ska ha möjlighet att plocka bort dig helt ur våran
dailer för att du i fortsättningen ska vara helt säker på att slippa
samtal från oss så behöver jag veta vilket telefonnummer som
vi har ringt dig på.

Jag vill inte skylla problemet på någon annan, men vår dailer fungerar
enligt följande, jag är helt ansvarig för att detta ska fungera!

Vi gör 1-2 ringförsök till ett & samma telefonnummer under 1 dygn.
dailern ringer ca 22 sekunder (4 signaler) om ingen svarar så ringer vi tillbaka efter
ca 180 minuter med ett nytt ringförsök efter 3 bomsamtal plockas numret bort under en period av
7 - 15 dagar då sker 3 nya försök.

Dock sker undantag då dailern får svar från vår operatör att samtalet inte kunde kopplas fram eller är upptaget då försöker dailern igen efter 15 minuter med förhoppningen om att det fungerar bättre
om denna status upprepar sig mer än 10 gånger raderas numret som felaktigt.

Vi har alltså inte för avsikt att irritera dig som eventuell kund / det tjänar varken vi eller vår kund på.

Vi nyttjar idag tekniken med ip-telefoni vilket innebär att vi är beroende av att internet fungerar 100%
och nyttjar idag för bästa tänkbara prestanda fiber in till kontoret samt har servern på en separat fiberanslutning & ringer med 1 av sveriges bästa operatörer på IP-Telefoni men ibland så klickar det inte som det ska vilket är beklagligt.

Utan att specifikt kunna se det samtal som klickade med Sandra så vet jag att liknande händelser sker ibland & vår ordinarie policy är då att direkt manuellt ringa upp berörd kund för att förklara & be om ursäkt för det inträffade!

kan dock tillägga att detta inte alltid sker då säljaren ibland tyvärr inte vågar ta till sig modet att ringa upp igen i rädsla av att bli utskälld av personen i andra änden.

Vi ber om ursäkt för det inträffade & ser fram emot det telefonnummer vi ringt på så vi kan plocka bort dig från framtida uppringningar!

För ytterligare information eller frågor ring mig gärna på 070-7923379

MVH

Mikael Broman / MB Sälj&Teknik
Ansvarig av försäljningen av Solidar Fondservice i Örebro
070-7923379"
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017