FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
När ett bluffföretag ringer däremot så brukar jag göra som du säger, försöka ta upp en timme av deras tid genom att ställa dumma frågor, be dom ringa upp senare, be om avtal, be dom ändra någon detalj i avtalet osv, osv. Tror att jag lyckades ta upp 1 timme & 20 minuter av nordicace för att avsluta samtalet med "jag är inte alls intresserad - ville bara ta upp er tid så ni får mindre tid att blåsa andra småföretagare"... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Detta funkar självklart inte på robotar som ringer upp och sedan klickar men är väldigt effektivt när det är någon på andra sidan i luren.
Vi blir uppringda av många företag, från vissa flera gånger i veckan. Vi har en ny standardfras när någon ringer och försöker sälja på oss något: "Är ni med i Sveriges Callcenter Förening (SCCF)?" Många blir helt paffa av att man ställer en fråga till dem och ännu fler vet inte ens vad det är. Vissa går och frågar chefen men det vanligaste svaret är "Jag vet inte". För att enkelt få ett snabbt slut svarar man då "Okej, vi samarbetar bara med aktörer som är med i SCCF. Tack för att du ringde. Hejdå" Snabbt, effektivt och roligt. Vi har däremot ingen lösning på vad som händer om de svarar ja... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Jag har tagit efter en kompis och vägrar helt enkelt köpa via telefon. Jag har också full förståelse för att mina potentiella kunder har samma policy och hälsar därför gärna på. Däremot skulle jag bli riktigt sur om en kund bokar in ett möte, där jag får köra 10 mil enkel resa, för att få ett "jag ville bara boka ett möte för att slösa med din tid". Det har aldrig hänt, och jag tror inte att det händer heller, framför allt som det alltid är jag personligen som slår numret och pratar i telefonen när jag ringer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mikael, från själva TM-bolaget, mailade mig idag efter att denna tråd dykt upp i deras blickfång. Han tyckte det var tråkigt att jag inte lät er ta del av hela hans svar:
"Jag såg att du hade publicerat delar av mitt svar gällande vår dailer på wn.se under rubriken Telemarketing from hell, tråkigt att du inte låter läsarna på forumet själva avgöra om mitt svar var bortförklarande eller inte / du får gärna posta hela mailet." Han fortsätter sen att tipsa om Nix och erbjuder sig (igen) att spärra mitt nummer. Jag har inte haft tid att återkomma efter hans förra mail. Så, på önskemål kommer hela hans svar: "Uppenbarligen har du drabbats av något tekniskt problem med våran dailer, jag vet att det har varit lite mer problem än vanligt de senaste veckorna vilket jag givetvis beklagar. För att jag ska ha möjlighet att plocka bort dig helt ur våran dailer för att du i fortsättningen ska vara helt säker på att slippa samtal från oss så behöver jag veta vilket telefonnummer som vi har ringt dig på. Jag vill inte skylla problemet på någon annan, men vår dailer fungerar enligt följande, jag är helt ansvarig för att detta ska fungera! Vi gör 1-2 ringförsök till ett & samma telefonnummer under 1 dygn. dailern ringer ca 22 sekunder (4 signaler) om ingen svarar så ringer vi tillbaka efter ca 180 minuter med ett nytt ringförsök efter 3 bomsamtal plockas numret bort under en period av 7 - 15 dagar då sker 3 nya försök. Dock sker undantag då dailern får svar från vår operatör att samtalet inte kunde kopplas fram eller är upptaget då försöker dailern igen efter 15 minuter med förhoppningen om att det fungerar bättre om denna status upprepar sig mer än 10 gånger raderas numret som felaktigt. Vi har alltså inte för avsikt att irritera dig som eventuell kund / det tjänar varken vi eller vår kund på. Vi nyttjar idag tekniken med ip-telefoni vilket innebär att vi är beroende av att internet fungerar 100% och nyttjar idag för bästa tänkbara prestanda fiber in till kontoret samt har servern på en separat fiberanslutning & ringer med 1 av sveriges bästa operatörer på IP-Telefoni men ibland så klickar det inte som det ska vilket är beklagligt. Utan att specifikt kunna se det samtal som klickade med Sandra så vet jag att liknande händelser sker ibland & vår ordinarie policy är då att direkt manuellt ringa upp berörd kund för att förklara & be om ursäkt för det inträffade! kan dock tillägga att detta inte alltid sker då säljaren ibland tyvärr inte vågar ta till sig modet att ringa upp igen i rädsla av att bli utskälld av personen i andra änden. Vi ber om ursäkt för det inträffade & ser fram emot det telefonnummer vi ringt på så vi kan plocka bort dig från framtida uppringningar! För ytterligare information eller frågor ring mig gärna på 070-7923379 MVH Mikael Broman / MB Sälj&Teknik Ansvarig av försäljningen av Solidar Fondservice i Örebro 070-7923379" |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|