FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej alla på WN!
Idag har jag kommit fram till att jag verkligen hatar Lotus Notes. Till er som inte vet vad Lotus Notes är så är det ett mail-program som IBM har skrivit ihop för 400 år sen och utvecklingen har stått stilla sen dess. Jag hittade en blogg på aftonbladet där en kille beskriver hur Notes sabbar ens liv. Riktigt roligt och bra skrivet av honom, creds till honom. Känner igen mig direkt när jag läser vad han har skrivit. Länk till bloggen: http://blogg.aftonbladet.se/44/2006/04/3779 Vad tycker ni om Lotus Notes? Håller ni med mig och Andreas (som skrev blogg inlägget)? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Klockren läsning
![]() Man känner verkligen för killen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag har aldrig själv jobbat med det, men vi har en del appar på jobbet som fungerar klockrent även kunder som kör lotus och är nöjda. Det tenderar att bli lite knepigt när man tar ett dokumenthanteringssystem och ger det mailfunktioner ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är TVUNGEN använda Lotus notes på jobbet ... Sämsta skit än det finns inte. Sorry jag har försökt att bli vän med programmet men efter 1,5 år vill den bara inte samarbeta.
Sen att köra den över VPN är nog den sämsta lösning ever. Webbklienten är så där. Ska man kunna hämta sin mail från en Notes server krävs att man installerar tredje parts tillägg .. Som så klart kostar EXTRA. Finns inte heller någon klient för Android mobiler och IBM har inte planer på att släppa någon heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vanesak (smaksak), jag har använt Notes sen 97 och visst finns det brister men det finns mycket fler fördelar om man kan lite notesskript. Skulle inte välja bort det på jobbet men vi använder det till så mycket mer än epost (som bara är en liten del av Notes/Domino).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nja, det vet jag faktiskt inte. Access sätter inte jag, tyvärr. Jag skapar ID filer dvs deras konton och sätter lösenord. Sen konfigurerar programmet, och lagar det när det väl går sönder. Har ca 10 tickets på att laga Notes varje dag, klart man blir trött?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Då är vi två, använder själv Lotus Notes på jobbet. Då jag administrerar Databaser/mail konton etc.
När man tror att man har en lösning på ett problem i Lotus Notes så stoppar Notes snabbt käppar i hjulet och säger NEJ! Antingen hänger Notes sig eller så händer det inget. Då får man använda sig av applikationen som IBM har skapat "killnotes.exe" som stänger av Notes ifall det skulle hänga sig. Programmet är så jävla kasst så att IBM har skapat ett program som stänger ner notes istället för att lösa problemet som gör så att Notes hänger sig från första början. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Låter tyvärr mer som SBS eller kass admin än problem med Notes i sig. Om det nu inte råkar vara första versionen av 8:an (javaversionen) som var grymt buggig. Stabilaste hittills var nog 4.5/4.6. 8.5 verkar rätt ok.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Eller kassa användare som lyckats crasha applikationen? Var har det med en admin och göra? Det är inte jag som använder deras Notes, utan jag får laga det...
Kan hålla med om att det finns en del kassa admins också, men dom orsakar inte så stora problem då dem inte har något med klienternas notes och göra. Det körs Lotus Notes 7 här. Senast redigerad av fooztr den 2010-07-06 klockan 09:32 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|