Kom ihåg mig?

Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-28, 15:55 #11
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Hej,

Hur råder ni publishers att hantera program som finns i flera samspråkiga länder? Låt säga att jag kör en engelskspråkig kampanj för Hotels.com, och driver trafik från USA, England, Irland och Sverige. Mitt (cross-country) publisherkonto är godkänt på alla Hotels.com marknader som finns hos TD. Skulle det vara helt tokigt att vid utklick från landningssidan forcera klick på samtliga program för att försäkra sig om rätt spårning?

Skickar man en person med svenskt IP till en spårningslänk för brittiska Hotels.com kommer han han redirectas till se.hotels.com och således kommer spårningen gå fel. Accorhotels.com sitter i likadan sits.

Detta gäller likväl alla dessa telefoniprogram som har separata program för kontantkort, bredband, mobiltelefoner, mobila bredband etc.

Finns det några officiella riktlinjer? Det omständiga alternativet är förstås att implementera egen Geo IP lösning men det skulle vara skönt att slippa.
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017