Kom ihåg mig?

Har binero ballat ur?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-23, 10:49 #1
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Igår fick jag ett samtal från Kjette hos Binero som undrade vad som hade hänt och hur dom kunde lösa det.

Som vanligt så fick jag mycket god support och trevligt bemötande, tyvärr ger det mig inte domänen som jag köpte då den är förlorad.

Felet i sig ska tydligen vara något med betalsystemet. När man reggar domänen så sköter systemet först betalningen, och när den är ok så registrerar en annan del själva domännamnet. Det som hänt i detta fall verkar vara att betalsystemet inte sagt att allt betalningen är på plats, och då har inte domänen reggats. Så lyder iaf förklaringen såsom jag förstod den.

Pengarna återbetalas givetvis, och jag har fått ett trevligt och kompetent bemötande. Dessvärre är skadan redan gjord som sagt, och förtroendet för att registrera domännamn via Binero är nog svårt att återfå hos mig. Bra kundsupport räcker ju bara så långt om inte tekniken är på plats...
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-24, 01:34 #2
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Felet i sig ska tydligen vara något med betalsystemet. När man reggar domänen så sköter systemet först betalningen, och när den är ok så registrerar en annan del själva domännamnet. Det som hänt i detta fall verkar vara att betalsystemet inte sagt att allt betalningen är på plats, och då har inte domänen reggats. Så lyder iaf förklaringen såsom jag förstod den.
Jag tycker det är lite "girigt" att de måste kolla så att en betalning på runt hundringen har inkommit innan det andra systemet får klartecken. Jag kan dock förstå om de har haft problem med obetalda småfakturor och sedan sitter med ett registrerade domännamn som dessutom står på någon annan. Är man en känd kund hos dem så borde de väl ändå kunna flagga en som trovärdig och inte behöva vänta på betalningskontrollen. Det kanske iofs kräver mycket jobb med systemet för att lösa ett så pass ovanligt problem.
kw_wasabi är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-24, 03:50 #3
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Kanske dags att Binero börjar med Prepaid som Loopia kör med.
AndreasBylund är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-24, 04:22 #4
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasJohansson Visa inlägg
Kanske dags att Binero börjar med Prepaid som Loopia kör med.
Om nu det skulle göra någon skillnad i det här avseendet. Betalsystemet måste ändå bekräfta att det blivit betalt, och det gör kanske inte så stor skillnad om det är prepaid eller betalas med kort.

Hos Loopia kan det ta lite tid även om man har prepaid. Man måste fortfarande vänta på att fakturan skapas, och sedan registreras domänen när fakturan har blivit betald via prepaid. Det brukar ske inom några minuter och ofta ganska snabbt, men riktigt omedelbart är det ju inte.

Att registrera domänen direkt åt pålitliga kunder utan att först kontrollera betalning låter som en bra idé.
BjörnJ är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-24, 08:09 #5
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
Att registrera domänen direkt åt pålitliga kunder utan att först kontrollera betalning låter som en bra idé.
Det finns inget som heter "pålitliga kunder" i detta marknadssegment.
JonathanS är inte uppkopplad  
Oläst 2010-07-05, 10:00 #6
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Standard .net drift?

Någon mer än mig som har problem med .net-driften på binero idag? En av mina sajter har varit nere några timmar nu och jag får inget svar av supporten.
Lyx är inte uppkopplad  
Oläst 2010-07-20, 17:01 #7
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS Visa inlägg
Det finns inget som heter "pålitliga kunder" i detta marknadssegment.
Företagskunder som varit kunder 6mån+ och har ett par fläckfria betalningar sen innan anser jag tillräckligt tillförlitliga för att ge 14 dagar kredit eller liknande.

Det handlar trots allt bara om ~100kr/domän.
Jine är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017