FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Igår fick jag ett samtal från Kjette hos Binero som undrade vad som hade hänt och hur dom kunde lösa det.
Som vanligt så fick jag mycket god support och trevligt bemötande, tyvärr ger det mig inte domänen som jag köpte då den är förlorad. Felet i sig ska tydligen vara något med betalsystemet. När man reggar domänen så sköter systemet först betalningen, och när den är ok så registrerar en annan del själva domännamnet. Det som hänt i detta fall verkar vara att betalsystemet inte sagt att allt betalningen är på plats, och då har inte domänen reggats. Så lyder iaf förklaringen såsom jag förstod den. Pengarna återbetalas givetvis, och jag har fått ett trevligt och kompetent bemötande. Dessvärre är skadan redan gjord som sagt, och förtroendet för att registrera domännamn via Binero är nog svårt att återfå hos mig. Bra kundsupport räcker ju bara så långt om inte tekniken är på plats... |
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske dags att Binero börjar med Prepaid som Loopia kör med.
|
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hos Loopia kan det ta lite tid även om man har prepaid. Man måste fortfarande vänta på att fakturan skapas, och sedan registreras domänen när fakturan har blivit betald via prepaid. Det brukar ske inom några minuter och ofta ganska snabbt, men riktigt omedelbart är det ju inte. Att registrera domänen direkt åt pålitliga kunder utan att först kontrollera betalning låter som en bra idé. |
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon mer än mig som har problem med .net-driften på binero idag? En av mina sajter har varit nere några timmar nu och jag får inget svar av supporten.
|
||
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det handlar trots allt bara om ~100kr/domän. |
|||
![]() |
Stängt ämne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|