Kom ihåg mig?

Öka inkomsten per besökare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-23, 00:37 #1
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Jag har ingen direkt åsikt om din Copyscapebanner, men den fångar liksom uppmärksamheten, kanske för att det inte händer något under den. Det är bara en tom yta.

Nu tänker jag vara lite brutal. Tycker du har en fin sida. Men för att vara en sida om att odla blommor, så har du väldigt få bilder på blommor.

På förstasidan har du bara bildelement i annonserna, och det tycker jag är synd. Som jag ser det, har du gott om plats att lägga in någon säsongsbild under din välkomstext, som skapar känsla. Älskar man blommor så älskar man blomsterbilder också.

Det finns en grundläggande och enkel retorisk modell (från dom gamla grekerna) som man kan använda sig av när man skapar exempelvis tal, säljargument, kommunikationsplattformar, tom. hela webbsidor, eller vad som helst där man vill få fram sitt budskap effektivt.

Man bör försöka få med argument som uppfyller kriterierna ETHOS PATHOS LOGOS
(Nej, det är inte namn på musketörer ;-)

Personligen tycker jag att du har allt på din sajt utom just pathos:

Ethos: Vem är man, vad erbjuder man, vad står man för. (din välkomsttext)

Pathos: Vilka känslor vill du att kunden skall känna? (bilder som skapar upplevelser)

Logos: På vilket sätt är erbjudandet logiskt för kunden. Vilken nytta får man. (dina artiklar)

Det var bara några tankar, som du kanske kan ha användning av.

Blomsterfrämjandet.se har bilder man kan använda gratis i samband med relevanta artiklar eller notiser, om man listar sig som bloggare eller skribent, och är noga med att uppge källa.
Blomsterpassion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017