FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har hittat en upptagen domän som skulle passa bra till ett kommande projekt. Den frisläpps dock inom kort (ca 1 månad).
Det är en ganska nischad domän och min spontana gissning är att den inte är särkild efterfrågad om man inte tänkt sig just det området. Ingen allmänt "bra-att-ha-domän" alltså. Hur bör jag tänka angående snapback, lönar det sig en sån här gång? Vad bör man ta in i beräkningarna? Ett annat alternativ är ju att köpa domänen av nuvarande ägaren, men det kanske är dumt att visa intresse när den snart löper ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Äh, sätt klockan på väckning kl 2 (eller när de nu släpps på sommaren)
och regga den manuellt hos valfri registrar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
De släpps väl inte vid en fast tidpunkt? Enl. http://www.internetsweden.se/frislap...-aka-snapback/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Beror väll på hur man ser det, det är ju en fast tidpunkt när släppet "börjar" men sedan kan det ta en, två, tre (osv) minuter innan just den efterfrågade domänen släpps.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Såg att samma namn fast com-adressen är reggat på ett svenskt företag. Den sidan är dock bara vidarebefordrar till en annan, men det kanske ändrar läget lite.
Kan man kolla om folk lagt bud på den via snapback-sidor? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
snapback.se har öppen budgivning, det är nog dock dom enda som har det. Annars är det bara att vända sig till en registrar som erbjuder snapback, dock kan den ju redan vara beställd hos dom.
Frobbit och Neware är dom jag vet erbjuder snapback mot slutkund förrutom snapback.se. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Är det en domän du verkligen vill ha så skulle jag rekommendera att du testar snapback reg. Även om du betalar 2-3ggr mer för domänen än vid ny-regg så måste det ju vara värt det?
jag hade nog inte chansat |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Alla verkar så hemlighetsfulla här. Klart att man inte skriver ut domänen man tänker snapbacka (nytt ord). Men berätta vilken TLD det är så kanske jag har nåt tips.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|