FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Märke av att det tog flera sekunder att ladda på min burk fast jag sitter på företagsnätverk nu, sen small det till när bilden kom upp .... Knapparna uppe till höger verkar ha en flatare design än övriga sidan, de känns som en fyrkantig volvo 140 medan övriga sidan känns som en XC90 med sina mjukare former, inga likheter i övrigt som en jämförelse.... Tycker sidan var hyfsat just men ZUP!-texten (vad betyder ZUP?) med referense till 17-åring tycker jag ska bort eller helt ändras. Vet inte med vad dock, texten köänns inte alls bra ihop med sidan, den stämmer inte alls. Borde vara mer "seriös" eller ordspråk/anekdot så den stämmer med sidan i övrigt. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-05-11 klockan 14:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
När Google också tar i beaktning laddningstiden för en sida så bör man nog optimera lite mer.
Sen om man "brukar" ha datapaket, jag är tveksam. Fler och fler har det, men långt ifrån alla |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du "lånat" bakgrunden av webbyran.nu?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej... haha..
vill du lära dig? haha, öppna photoshop, ctrl+n --> 400x400px, new layer, fyll med färgen #e7e4df; add some noice = Filter --> Add Noise --> 2,5 uniform Senast redigerad av zekighulam den 2010-05-11 klockan 18:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Wow, den likheten var ganska slående, på mer än bara bakgrunden.
Du Zeki, du kanske ska se till att inte ha en sida som ser 60% likadan ut som en av dina konkurrenters sidor... T.o.m. samma script på flera ställen. Klickar man på "tjänster" på bägge sidor så ser det plötsligt ut som att man är på samma sida, även effekten är densamma! Kan nog tänka mig att även Webbyrån skulle tycka att likheten är ganska irriterande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
haha herregud, ska ni smutsa ner denna tråd nu med.
Min hemsida är inte lik deras ett dugg. Sluta smutskasta denna tråd nu, för jag har inte gjort något fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ingen har smutskastat dig. Vi ger dig kritik (vilket feedback forumet är till för) Alltså: * Ändra header-bilden till jpg. Detta kommer du spara mycket på. .PNG 1.44mb .jpg 344kb .bmp 1.14 mb. Om man ska ta exemplet med att göra din header till .jpg så sparar en mobilanvändare bra pengar på det. Från: 52.50kr till 12kr. (baserat på ConnyWesth's priser från tele2) Senast redigerad av plura den 2010-05-11 klockan 19:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Supermoderator
|
zekighulam,
Frågar du efter feedback får du nog räkna med lite (konstruktiv) kritik också. Jag brukar ibland (med rätta) bli sågad vid knäskålarna i denna forumdel, hehe. Som sagt tidigare är du uppenbart talangfull och skulle nog inte behöva "sno" något alls. Ibland är nog INTE enkla, snabba genvägar "the way to go". Ps. danieldates förslag angående jpg istället för png är nog ett mycket klokt råd.
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade tänkt och ändra header-bgn till jpg men, då blev det lite krångligt längst ner på headern eftersom lite oliak grejer är lite genomskinliga, skuggor osv, men jag kan absolut dela bilden i 2 delar. Skall ordnas.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|