FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
På min sida finns ett vanligt kontaktformulär man fyller i och sedan så skickas det som ett mail till mig. Koden i filen send.php: 1.<?php 2. 3.if(isset($_POST['submit'])) { 4.$to = "[email protected]"; 5.$subject = $_POST['fname']; 6.$fname = $_POST['fname']; 7.$email = $_POST['email']; 8.$personal = $_POST['personal']; 9.$phone = $_POST['phone']; 10.$company = $_POST['company']; 11.$type = $_POST['type']; 12.$message = $_POST['message']; 13. 14.$body = "Från: $fname\n E-postadress: $email\n Personnummer: $personal\n Telefonnummer: $phone\n Försäkringsbolag: $company\n Typ av försäkring: $type\n Beskrivning:\n $message"; 15. 16. 17.header ('Location: ../tack'); 18.mail($to, $subject, $body); 19.} else { 20.header ('Location: ../error'); 21.} 22.?> ___________________________________ När jag får mailen så blir ÅÄÖ symboler istället och det går inte att läsa. Vad ska jag lägga till så att ÅÄÖ visas korrekt? Notera att allt fungerar fint, förutom att ÅÄÖ inte visas korrekt. MVH Hansen Senast redigerad av Hansen88a den 2010-05-08 klockan 18:12 |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|