| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Glöm inte att skorna antagligen är din viktigaste klädsel. Många
tror inte att någon ser ens skor, men det är bland det första många tittar på. Faktiskt. Converse-skor vet jag inte riktigt om det passar bra till en proper skjorta-klädsel. Sen är blåjeans ett stort no-no på vissa företag. Eftersom du inte känner till deras dresscode bör du undvika blå- jeans och gummiskor. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Citat:
När jag har varit på föreläsningar med representanter från finanssektorn (som borde vara en relativt strikt bransch) har det varit jeans på uppskattningsvis 75%. Och alla (män) har haft kavaj, det däremot verkar vara standard. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tänkte mest på blåa jeans med lite slitage, de kostar ju trots allt 1800 kr, har frågat folk som verkligen hatar byxor med slitage och de har sagt, jävlar vilka schyssta par du har där!
Conversen är faktiskt rätt så passande med de slitna jeansen och skjorta, har prövat den outfiten någon gång och alltid fått några komplimanger från kompisar. Vet att jag kommer att få låg lön, men en lön skall jag iaf ha som du sj säger conny. Ska kolla lite på IDG nu |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Citat:
Jag kör med slitna jeans, skjorta, vita converse. Om du har den stilen så är du halvt inne ![]() Sen är en stor general lös prilla ganska sexigt |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Klä dig neutralt och fokusera på att du är en bra kille. Ha något du känner dig bekväm i. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Jag kan inte hålla med om det, trasiga jeans idag är helt okej. Dem flesta följer dagens mode och då ingår det trasiga jeans, en sak kan jag hålla med om. Priset, det spelar ingen roll på dina kläder. Arbetsgivarna bryr sig inte om hur mycket din tröja eller hur mycket dina byxor kostar.
Här är ett exempel på ett par slitna jeans som är snygga, som jag tycker är OK att ha på sig på jobbet/intervjun. Jag menar.. Dem anställer väl en för det man kan bidra med, inte för vad man har för kläder första gången man ses. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Det finns arbetsgivare som ogillar "finkläder", det finns arbetsgivare som ogillar streetwear och det finns arbetsgivare som struntar blankt i vad du har på dig. Lyckligtvis är verkligheten betydligt mer dynamisk och brokig idag än tidigare.
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Kör på converse och ett par jeans. Jag tror inte dina skor gör någon större skillnad. Bara du ace:ar intervjun och är en kunnig person så...
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Vad kläderna kostar har inget med saken att göra, det borde väl vara självklart. Sen att jeans skulle vara no-no ja det kan väl stämma på vissa företag men väldigt sällan på it-företag och framför allt inte om man är 15 och söker sommarjobb. Däremot är språket viktigt och även att man inte ser ut som att man är halvsovande.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|