FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan
jag försöker få en banner att css positioneras till höger om menyn på min webbshop. Dvs att med hjälp av css positionera en banner fast till höger om vår meny. Jag hittade en guide http://www.barelyfitz.com/screencast/ht ... sitioning/ men den visar inte hur jag gör för att ha en banner som jag positionerar. T.ex om vi tar koden: #div-1a { position:absolute; top:0; right:0; width:200px; } hur ska jag skriva för att det gäller mitt foto/banner? Hoppas någon har erfarenhet av detta. Webshoppen är byggd på wordpress om det är till någon hjälp. Vet att frågan är väldigt basic, men lyckas inte ta mig vidare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Har du mer precis information så går det säkert att lösa enkelt. Exakt vilken sida är det? (URL) Och precis vilken del (banner) på sidan är det du vill få att sitta var? Ge exakta adresser, och gärna kod, så kan vi nog ordna det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Sidan det gäller är Hellokittyshoppen.se, bannern som det gäller är den som jag laddat upp här på:webshoppen.se/wp-content/uploads/wpsc/product_images/bloggbilder/vitbanner.jpg Bannern skulle jag vilja låsa direkt till höger om vår meny "Om Hello Kitty" |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|