FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Upptäckte precis att en sajt som ligger på lemonlime.se är otillgänglig. Också www.lemonlime.se verkar vara nere.
Någon som vet hur länge de kan ha varit nere? http://isthatsitedown.com/check!www.lemonlime.se Vet inte riktigt om webbhosting.nu är samma företag (de verkar ha samma copyright-text: "LemonLime Internet Development")? Men på den sidan står det att inga fel är rapporterade vilket verkar lite oroande: Citat:
För att förtydliga: Eftersom det inte är jag som är ägare av sajten som ligger hostad hos dem har jag inga kontaktuppgifter till dem.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nu är det igång igen iaf.
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Seriöst, nu börjar det bli lite löjligt.
Jag har ALDRIG hört talas om lemonlime . Kan vi inte förpassa dessa "X är nere" till en annan kategori här på WN eller se till att man inte spammar om varenda upp/ner ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Spamma? kan vara rätt bra o ha en tråd om lemonlime.se... som Marcus skrev så låg även Lemonlime.se nere och då kan det vara svårt att veta var man ska söka kontakt för driftinfo så varför inte WN?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller absolut med, Lemonlime har dessutom funnits i ett årtionde och är inte direkt okända.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har tröttnat på att man spammar ned Webbhotell sektionen med "är X nere?".
Vore bra om man la upp en separat sektion för sådana frågor, så slipper man att all diskussion i Webbhotell handlar om "är X nere?". Då kan gamarna hopa sig någon annanstans och kasta apskit på varann där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Det hade varit bra om varje webbhotell hade en egen tråd och jag har inget emot om någon skriver "x nere?" för det skulle faktiskt kunna vara att det webbhotellet/servern jag har ligger nere utan att jag vet om det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag förstår Normans poäng här, även om han var något irriterad atm. En egen kategori för "is it up or not" hade varit önskvärt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
I det här fallet så var inte ens webbhotellets egna hemsida tillgänglig, vilket gjorde att stoppet var av en något mer allvarlig art än att endast en enskild VPS eller mindre del av webbhotellet var otillgängligt. Forumdelen heter "Webbhotell" och en stor del av alla trådar som ligger här handlar om att webbhotell är/har varit nere. Att de diskussionerna skulle vara mindre viktiga än någon annan diskussion kring vilket webbhotell som skulle vara bäst; köper jag inte riktigt. För min del använder jag det bl.a. som en referens genom att söka på ett webbhotells namn för att t.ex. se kommentarer från andra kunder samt för att förstå om webbhotellet varit otillgängligt ofta - innan jag blir kund. En annan sak som gör att trådarna är viktiga är pga att kunder kanske inte alltid själva uppmärksammar att webbhotellet varit nere och det i många fall inte kommuniceras från webbhotellen själva. Eftersom sådan information kan ha inverkan både på förtjänst och besöksstatistik så är det viktigt att informationen finns tillgänglig någonstans. Norman, vad exakt är det du hoppas kunna hitta här i Webbhotell-forumdelen egentligen? Det är ju inte en dedikerad anslagstavla för olika webbhotells tjänster; om det var det du trodde? Det finns annonsplats i högerkolumnen som du kan köpa om du kontaktar Jens eller Thomas.
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] . Senast redigerad av Marcus den 2010-04-21 klockan 10:54 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|