FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Söker ett torrent script åt en kund.
Vill inte ha någon egen tracker utan bara en sökmotor. Typ som tankafett. Finns nog någon WP plugin till detta men hittar det inte. Någon som har en länk att bjuda på? Gör inget om scriptet kostar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
PM skickat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tänk på de ja skrev som svar till ditt inlägg, speciellt om du har tänkt att sälja skriptet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror du själv på att torrents, info etc från TPB är upphovsrättsskyddat? Eller missförstod jag dig?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja givetvis är informationen på siten upphovsrättsskyddad, det är upp till TPB i sig att säga att det är okej att du plockar informationen. Att det kan ses som dubbelmoral från TPB:s sida är en helt annan femma.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Klockrent att du tror på detta, du gjorde min kväll!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
tankadirr verkar bara köra ett wordpress-tema där dom manuellt lägger in filmer och sedan länkar till piratebay?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Upphovsrätt är inget du kan välja, däremot får du som upphovsrättsman välja om du ska iaktta upphovsrätten i ekonomisk synpunkt, den sk. ekonomiska rätten, eller överhuvudtaget hålla i dina rättigheter för verket.
Citat:
http://www.kopimi.com/kopimi/ Men endå är the fair thing to do - att omnämna TPB på din tjänst ![]() Inte sant? Kan stämma, har svårt att tro att dom har någon automagiskt script som parsar TPB's RSS-feed eller liknande - åt dom, även fast det går att göra.. *hint* Senast redigerad av Jine den 2010-04-18 klockan 03:18 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Berätta gärna för mig varför de jag nyss skrev inte stämmer.
Jag tycker Jine sammanfattar de hela ganska bra. Observera att jag har påstått att deras material är upphovsrättsskyddat. Jag har alltså inte påvisat att man inte får plocka information från deras sidor. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
DudeRille: börja kolla runt på warez sidor, du hittar garanterad något där, hr själv för ett bra tag sedan hittat liknande Script på typ 5-6st.
leta och du kommer att hitta |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|