Kom ihåg mig?

Återförsäljare Enom

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-16, 11:15 #7
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Men jag kan inte se att det handlar om var varan har konsumerats. Det måste ju handla om var varan är omsatt. Dvs företagets driftställe, dvs Sverige i detta fall. Hur skulle jag betala och redovisa 16%-ig moms i Spanien?

Dessutom talar man aldrig i lagtexter om i vilket land en elekronisk vara har konsumerats, utan det handlar alltid om var varan är omsatt, samma gäller tex vid moms vid reklamintäkter.

Dvs, se fet text nedan:
Citat:
För en tjänst gäller att beskattning i Sverige endast kan ske om tjänsten anses vara omsatt inom landet. Några särskilda regler finns inte för när skattskyldighet respektive redovisningsskyldighet inträder vid omsättning av tjänster mellan EG-länder. Enligt huvudregeln anses en tjänst omsatt där säljaren bedriver sin affärsverksamhet eller har ett fast driftställe varifrån tjänsten tillhandahålls.
25% moms ska ju läggas på om inte den spanske kunden har en firma och ett EU moms nummer som jag ser det, för då läggs ingen moms på.

Senast redigerad av Danielos den 2010-04-16 klockan 11:23
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017