FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bytte webhotel för en av mina siter. Vi PHP så skickar jag ibland mail till mina kunder. Och efter att jag bytte hotel så går mailen till kunder som har hotmail inte fram.
Jag pratar med hotelet om detta men undrar också om någon här har någon idé om vad detta kan bero på att mina mail försvinner från just denna siten om de skickas till hotmail konton. Ja jag har kollat junk boxen på hotmail kontot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan bero på följande, 1. Att din domän/epostadress blivit klassad som spam hos hotmail. Det kan du få bort genom att kontakta deras säkerhetsavf. 2. Att webhotellets SMTP är klassad som spam hos hotmail, då borde fler kunder märkt det? 3. Att din "header" i mailet har någon otillåtet innehåll som hotmail inte gillar..
Sånna lägen är det bara till att labba.. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Innan du flyttar en sajt som är beroende av att automatiska utskick går fram så bör du testa den nya servern / det nya webbhotellet så att Hotmail tar emot utskicken och först därefter genomföra flytten. Kommer de fram till Hotmail så kommer de oftast fram till samtliga. Det hjälper dig visserligen inte nu men det kan vara värt att hålla i minnet till nästa gång.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-04-11 klockan 13:19 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det kan ju vara mängder med andra fel, fel konfiguration / annan MTA etc. etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan vara så att SPF records saknas för din domän. Om det är så brukar siter så som ex hotmal bara ta emot mailet och slänga det utan notifiering.
Mer info kan du finna här: http://www.microsoft.com/mscorp/safe...d/default.aspx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Enklast är att webbhotellet först kollar i sina loggar om de får något felmeddelande eller om mailet faktiskt accepteras av Hotmails servrar. Om felet verkar ligga hos Hotmail kan du kontakta deras support via detta formulär:
https://support.msn.com/eform.aspx?p...sbl&ct=eformts |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för alla tips. Och visst jag håller med. Nu har jag lärt mig att tänka efter några gånger extra innan jag flyttar. Dock höll mitt gamla web-hotel en uprate på under 95% så jag var ganska pressad att flytta. Och i och med att jag inte kör några massutskick utan bara har vanlig mailkonversation med kunder så kunde jag styra om mina utgående mail till att gå från andra domäner.
Det verkar som om problemet kom från att en annan domän hade legat på samma IP och denna hade skickat en del spam och då trillade min domän också dit då den flyttade in på samma IP. Dock kan man ju flika in att microsofts formulär verkr vara helt utan effekt. Jag råkade av misstag fylla i fel IP-när jag påpekade att mail inte kom fram. Efter några timmar kom det ett fint mail tillbaka som bekräftade att detta IP numret hade problem och att det kunde bero på ett antal anledningar. Men som sagt jag hade råkat ange IP för en av mina fungerande domäner, så det verkar som om det bara är en autoreply dom skickar iväg och så skickar de datan som jag skickade till NULL. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|