| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Banned
|
[QUOTE=WebboT;20347826]Du måste använda längre sökfraser och 'long tail keywords' för att få ner kostnaden och få besökare som verkligen är intresserade av vad du har att erbjuda.
Hur ställer man in detta i AdWords? Som jag har förstått det så kan man bara ange ord, inte t ex. "restauranger i florida", "utflykter i florida", "hotell i florida". |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
[QUOTE=StateCollapse;20348024]
Citat:
Undvik bred matchning på fraserna. Skriv in dem som jag gjort i bilden nedan. Ger i regel bättre ROI om du undviker bred matchning (Broad match)
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
WebboT har helt rätt. Du kan aldrig nå avkastning på ett forum som motiverar priserna som konkurrensutsatta ord betingar i AdWords. 9390 kr på 10 dagar är en hög kostnad att bära för ett forum, men en struntsumma för en större resebyrå. Det säger sig självt att AdWords är fel marknadskanal för ett forum som ofta genererar relativt små intäkter per besökare.
Long tail keywords är ett samlingsnamn för lite udda sökord och fraser som mer indirekt följer med din verksamhet. Testa att bjuda på den exakta sökfrasen [romantisk middag i new york] så ska du se att priset blir betydligt lägre per klick än om du bara bjuder på New York. Eftersom det sker så få sökningar på dessa udda fraser och sökord så måste du bjuda på stora volymer ord för att generera någon trafik av betydelse. Om du däremot bjuder på tex 100.000 riktigt udda och exakt matchade fraser så kan du få stora volymer trafik till en mycket låg kostnad. Då fångar du upp "den långa svansen". Svansen måste vara lång för att inte vara obetydlig. Den är nämligen långt ifrån tjock. EDIT: Ojdå, det fanns en tredje sida med ett andra svar från WebboT som jag missade. Han hade visst redan nämnt några exempel i sin skärmdump. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|