Kom ihåg mig?

Hur hantera urkundsförfalskning / beställ i annans namn?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-18, 14:42 #16
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag gjorde själv en polisanmälan mot Tele2 häromdagen för att de skickar bluffakturor, dvs fakturor utan att det finns ett gällande avtal.

Det finns två förutsättningar som ska vara uppfyllda i just det fallet:

1) det ska inte vara ett gammalt avtal som sagts upp/upphör gälla utan måste vara två parter som inte haft affärer tidigare,

2) brottet måste ha "fullbordats". Dvs om man upptäcker ett "försök" och hinner stoppa det innan man förlorat pengarna så är det inte alls lika hög prio hos polisen (vissa grövre försök till brott utreds dock).

När du som leverantör upptäcker och kan avstyra ett brott så har dina rutiner fungerat och då ser inte polisen det som något prioriterat.

Om du däremot hade förlorat pengar, så har polisen något högre prioritet på dessa brott såvitt jag förstått.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017