FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
eng3l: Om du nu representerar Crystones webbhotell så kan det vara en idé att ta bort Twitter-länken i din signatur. De som har hand om den vill nämligen inte ha något med er att göra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Johodå, det vill dom, däremot är är det primärt vår avdelning för SEO och Internetmarknadsföring i Miami som använder twitter. Så server/webbhotell/domänrelaterade frågor är det inte säkert att de alltid kan svara på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Något märkligt eftersom Twitter är ett perfekt verktyg för kommunikation i såna lägen, och jag (och säkert många andra av de som följer er) gör det av just den anledningen. Både i twitter-profilen och på er hemsida får man ju intrycket att twitter-kontot är hela företagets och inte någon liten del av företagets. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För det andra så är det precis som jag skrev tidigare så att twitterkontot främst hanteras av SEO och marknadsföringsavdelningen i USA. De har, precis som de har skrivit i sitt svar, ingen direkt relation till serverdriften i Sverige. Gör nu inte en höna av en fjäder, vid ett sånt här stort driftavbrott så ligger fokus till 99% på att lösa problemen snarare än att förklara avbrottet via replys på Twitter - Vilket jag också tror att du förstår. All information vi hade publicerades istället omgående på våra kundtjänstsidor så fort dessa kom igång igen. I och med att Crystone Media, eller Crystone.net som vi kallar avdelningen, enbart jobbar med internetmarknadsföring och SEO genom bla. sociala nätverk så förefaller det ganska naturligt att de också finns på Twitter. Och eftersom Crystone Media är en del av Crystone så länkar vi således till Twitterkontot. Senast redigerad av eng3l den 2010-03-12 klockan 20:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är bara ett tips i all välmening att när man har en utmärkt kanal för kommunikation med sina kunder när saker händer så är det synd att inte använda den.
Just för att twitter är helt externt, och man slipper vänta på att ens egna maskiner kommer igång. Och, som alla som försökt åka tåg den här vintern vet, vilken information som helst är bättre än ingen alls när man väntar på att problem ska lösas. Och avbrottet var visst nästan 6 timmar för vissa delar, bland annat mina mailkonton. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Som du kanske har läst på både IDG och i vår driftinformation så tar vi detta på största allvar och tittar nu på en flytt till ny hall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så klart att ni säger att ni tar det på allvar, precis som alla företag hela tiden gör. Ändå blir det skandal efter skandal.
Att säga att man byter hall betyder inte att man löser problemet, det skapar ännu ett avbrott för kunder när dom ska flyttas. Om det nu är så att det har körts helt korrekta reservkraft prov varje månad, och att ni nu inte har lagt på massa mer servrar som skulle överbelastad något. Men nu är det bara OM det har gjorts det, då får man se det som en riktigt otur och sådana saker kan faktiskt hända. Men hela orsaken var ju ändå att allt matades genom en single point, även om ni byter hall så kan samma sak hända även där. Ska man förhindra det så behövs att den matas via 2 ställverk eller matningar, visst det går lösa rätt fint med automatisk bypass som bygger på relän som automatisk slår om matningarna om den ena blir strömlös. Visst det skyddar inte om det är överbelastad men vid otur att det ändå råkar slås ut. I vilket fall byta hall löser inte problemet om det ändå inte byggs helt A + B som är skilt. Även A + B är värdelöst om man ändå skulle överbelasta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Patrik jag håller med dig, naturligtvis avhjälper inte ett hallbyte auotomagiskt sådana här problem. Men i det här fallet så är det snarare omständigheterna kring själva avbrottet som har fått bägaren att rinna över för oss, jag kan dock inte gå in närmare i detalj kring detta i dagsläget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Även fortsättningsvis ha två hallar... Hade det inte varit bättre med en hall och faktiskt se till att den fungerade?
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|