FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Svenska filmtjänsten Headweb hoppas lansera sin iPhone app under april månad. Det nämns även att Headweb ska utveckla applikation för Symbian och Android mobiler.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Härligt! Skönt att apple börjat släppa igenom fler saker till appstore också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det gäller ju att tjänsterna börjar gå med vinst snart också, annars spelar det mindre roll hur mycket de imponerar om det ändå rinner ut i sanden. Både Spotify, Headweb och Voddler har gått med förlust än så länge. Hoppas trenden vänder snart men ipred-lagen har inte riktigt fått önskad effekt tyvärr. Det måste nog till hårdare tag eller en allmän attitydförändring men det senare brukar ta närmare en generation.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Jätteduktiga helt klart! Dom har en schysst attityd och reagerar snabbt. Känns som många av konkurenterna i branschen tappat sugen.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det jag menade var att, iom att de släppte igenom Spotify som är en direkt konkurrent till deras iTunes store så kan jag mycket väl tänka mig att de släpper igenom denna applikation också. De har insett att de tjänar bra massa pengar på sina apps och dessa genererar i sig även nya konsumenter av deras ipods, ipads och iphones. Denna typ av apps kan vara väldigt avgörande i deras slag mot android kan jag tänka mig!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() När det gäller Headweb är väl det största hindret filmbolagen. Det krävs mer HD-filmer och helst bioaktuella sådana för att folk ska börja betala för sig. Men något sådant är ju inte filmbolagen intresserade av - än. Headweb räknar ju också med break-even under 2010. Voddler lär dock fortsätta gå med förlust ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Vi kan nog glömma att få Headweb via 3G iaf...
Dom lär göra som dom gjort med Youtube, via Wifi får du max kvalitet, men via 3G får du nöja dig med något lågupplöst skräp. Så länge Apple har 3 fingrar med i spelet så får jag mer eller mindre önska Headweb lycka till... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Värdelöst skulle jag vilja säga.
Skulle aldrig kunna tänka mig kolla på film på min iPhone om jag så fick betalt för det. iPad? Javisst. Men iPhone, inte alls. Hur stora kommer filmerna bli? Nedladdninshastighet på en iPhone är ju inte hejdudndrans om man inte rör sig inom bättre 3G-nätet. Och jag anser att film till iPhone är något du vill kunna ta del av på t ex buss/tåg, där inte näten är speciellt stabila längst med t ex stambanan. För vart ligger vitsen i att ladda ner (hyra) en film till min iPhone hemma? Då kan jag lika gärna förbereda mig hemma genom att ladda ner (hyra) en till min Macbook via någon redan befintlig tjänst. Tror inte alls detta kommer bli någon större marknad tyvärr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Sedan tror jag du tänker lite fel. Tanken är nog inte att varje film ska streamas, utan blir nog snarare så att man laddar ner filmen via Wi-fi innan. Finns många som åker buss, tåg, flyg osv. som säkert kan tänka sig att ladda telefonen med film och titta under resandets gång. Men jag kan väl hålla med om att film kanske inte är det mest lämpligaste, men tänk dig mer The Simpsons, Family Guy och TV-serier så tror jag helt klart att det finns en marknad. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|