FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så snart kanske de kommer som hulu.com typ? :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hoppas verkligen på att de fixar till allt, idéen är bra men de genomför allt på ett så ytterst klumpigt sätt. Förresten för er som har installerat nya klienten, hur tycker ni den fungerar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det någon av er som har fått frågeforumläret om vad man tycker om Voddler?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
EDIT: SLUT! INGA KVAR!
Har några Voddler invites om någon vill ha. Skicka PM. EDIT: SLUT! INGA KVAR! Senast redigerad av Spindel den 2010-03-17 klockan 22:58 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Banned
|
Avinstallerade voddler, när cpu-användning ligger på 50% konstant under filmuppspelning blir en Macbook Pro rätt varm och fläkten börjar surra på, då laddar jag hellre ner en film olagligt och får således en kall och tyst macbook som jag fortfarande kan ha i knät i sängen utan att bränna bollarna av mig... ;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Voddler kommer försvinna när ett färskt bolag med samma affärsidé kallar sig voddler dödaren och får media uppmärksamhet och kredd för att vara bättre än voddler,
vilket just nu inte är svårt då jag aldrig fått voddler att fungera ordentligt guldläge för konkurrenter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har haft problem med datorn nu de senaste månaderna, fläkten och processer kraften har gått på högvarv. Fick höra av en vän att hans dator tuggade som fassen pga av voddler. Avinstallera möget och nu funkar allt som det ska igen och datorn låter inte längre som ett flygplan
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
Det som däremot är lite roligt är att när Voddler använde XBMC som klient så hade man en fördel gentemot Headweb och det var stöd för 5.1 surround-ljud. Nu skrotade ju Voddler sin XBMC-klient, gick över till Adobe AIR och därmed kan man bara ha 2.0 stereo-ljud på filmerna. Sedan använder Voddlers Adobe AIR-klient runt 50-80% av CPU medan Headwebs webbaserade flash-spelare använder runt 15-30%. På Headweb slipper man även jobbiga buggar som finns på Voddler. Men! Voddler har väl fortfarande fördelen med sitt gratisutbud (om det nu kommer att hålla i längden). Många filmer som kostar 29 kr hos Headweb är gratis hos Voddler, exempelvis Apocalypto, Lucky Number Slevin och 16 Blocks. Nu återstår det ju att se om Voddler även i framtiden klarar av att erbjuda gratisfilmer i samma utsträckning som nu. Då har man iaf en stor fördel gentemot Headweb. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur är utbudet de 2 imellan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Lite orättvist att jämföra kanske, eftersom Headweb har funnits så mycket längre.
Headweb har runt 2000 st. Voddler har runt 760 st. Voddler har en hel del filmer som inte Headweb har. På sikt tror jag faktiskt Voddler kommer gå om snart (låt säga 2-3 månader från nu). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|