FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad som är viktigt beror givetvis på vilken målgrupp man har men har man uppenbara brister måste man ha något kraftfullt som uppväger dessa. Sedan är ju inte konkurrensläget idag detsamma som det var för 5-10 år sedan. Det finns många sätt att få trafik till sin webbplats.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
I just detta fallet/tråden gällde dock exemplet en webbplats som genererar ungefär samma inkomster år från år.
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ovanstående värdering gjorde jag med min egna lathundsmodell, men då räknade jag med 2 inkomstkällor som enkelt kan ersättas ut, och att 80% av besökarna kommer från sökmotorer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du vill ha ett allmängiltigt svar så är det tre personer eller instanser som sätter priset på en webbsida.
1. Köparen. 2. Säljaren (du) 3. Den som lägger ett lägre bud än köparen. Dvs den som pressar upp priset och är beredd att göra affären om köparen backar ur. I vissa fall kan man strunta i person 3 om person 1 och 2 är överens. Men oftast är det lättare för säljaren att ha person 3. Person 3 är oftast den som sätter priset i och med att köparen inte är beredd att betala mer. Vill göra en bra affär och säljaren vill inte sälja till ett för dåligt pris. Hur alla de här tre personerna tänker är olika. Har du tur så är köparen smartare än du eller har resurser som du inte har som han eller hon kan dra nytta av om de köper din webbsida. Det kan vara en annan webbsida som kan dra nytta av tekniken på din webbsida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Ja. En smart köpare besitter förstås en förmåga att göra en kvalificerad gissning hurvida en webbplats har fortsatt potential eller kan expandera, medan denne också genomskådar ett förlusttyngt projekt med avsaknad av ljusa framtidsutsikter.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|