Kom ihåg mig?

Roslagsbrännaren och kundservice?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-18, 18:48 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Har du betalat för nya grejer varje gång det gamla har gått sönder? Varför har du inte reklamerat? Har du köpt brännaren som företag eller privatperson?

Jag har kunder som reklamerar allt de köper med någon månads mellanrum. Ofta brukar det då komma fram att kunden inte använder produkten för sitt ändamål, utan till helt andra saker som den inte är avsedd för. Sådana kunder kan vara rätt jobbiga. Men som jag förstår det så har du betalat för nya saker varje gång? Det framgår inte av det du skriver varför du har gjort det.

Företaget som du köpt brännaren av verkar fullständigt inkompetenta. Det är svårt att komma med åsikter och råd när man inte kan någonting om pelletsbrännare. Jag vet inte vad de kostar eller hur omständligt det är att installera en sådan. Men på rak arm så skulle jag säga att du gör bäst i att försöka häva köpet och att beställa en brännare av en annan leverantör. Företaget som har sålt den här brännaren till dig kommer förmodligen aldrig att få till det och du har i så fall bara fler problem att se fram emot. Till den dagen då de går i konkurs och försvinner helt.

Jag kan som sagt ingenting om brännare. Mitt företag säljer mest småprylar som är enkla att byta ut. Går någonting sönder så skickar vi kunden en ny pryl. Reklamerar kunden mer än tre gånger så blir han en "jobbig" kund som antingen gör fel, ljuger, eller har otur. Då skickar vi helt enkelt inte nya saker till den kunden utan återbetalar beloppet. Råkar vi någon gång skicka fel saker så får kunden behålla det som felaktigt levererats utan kostnad, samt att kunden får en ny kostnadsfri omleverans av rätt saker. Att kunden har fått fel saker och inte bara hittar på kan enkelt verifieras genom att kontrollera lagersaldot i databasen mot antalet artiklar på hyllorna. Har vi en för mycket av något och en för lite av en annan, så är det ganska uppenbart vad som har hänt. Får vi det inte att gå ihop och misstänker att kunden ljuger så ber vi honom att returnera det som blivit felaktigt levererat på vår bekostnad.

Kundservice handlar mer om att ha bra rutiner som fungerar än någonting annat. Många företag tror att bra kundservice handlar om ett trevligt bemötande av kunden. Men det ensamt gör ingen lycklig. Jag får intrycket av att företaget som du har handlat av tycker att de har gett dig bra service bara därför att de varit trevliga och har försökt att hjälpa dig i början. Nu tycker de att du är en otacksam kund som fått hjälp, men som ändå aldrig blir nöjd. Att de gjort fel varenda gång och att det är därför som du är sur fattar de helt enkelt inte. Min gissning är att de saknar rutiner och därför inte har en aning om vad som egentligen händer. Sådana företag bör man sky som pesten, hur trevliga de än må vara. Men det hjälper så klart inte att vara efterklok när man redan har trampat i deras hundbajs.

Senast redigerad av Gustav den 2010-02-18 klockan 18:54
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Taggar
kundservice, pellets, pelletsbrännare, roslagsbrännaren

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017