FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej där!
Har byggt en webbtjänst i PHP. Den jobbar mot en Access-databas (.mdb) från vår bokföring samt läser och skapar diverse textfiler (importfiler till bokföringen). Skall försöka strukturera upp det, så jag har webbtjänsten på en server och bokföringen på en annan (domänkontrollant/filserver). Tidigare har allt legat på samma server. Webbtjänsten har listat filer i en lokal mapp och sparat till lokala mappar. Nu uppstår problem när jag försöker komma åt filer via nätverket med UNC-sökvägar (\\server\share\file.txt). Hur skall jag tänka? Skall jag bygga om systemet så den hämtar info via FTP istället? Skall jag sätta upp en mini-webbtjänst på bokf.servern som listar innehållet i textfilerna? Skall jag synka filer mellan gamla och nya servern varje natt och således ha dubbla uppsättningar, vilket förbättrar prestandan på webbtjänsten eftersom den inte behöver lista filer på nätverket. Så småningom skall dessa servrar få separata internetanslutningar, och då blir det väl FTP som gäller (eller kanske VPN)? Nu har jag tillfälligt lagt hela webbtjänsten på min arbetsmaskin och där funkar det med nätverks-accessen. Kanske körs Apache/PHP som min egen användare? Ojoj, mycket frågor... |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|