Kom ihåg mig?

100 % anonymt offshore webbhotell?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-02, 10:03 #3
Webbstudio Webbstudio är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2004
Webbstudio Webbstudio är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av JLE Visa inlägg
Kanske inte så mycket bra input men vad menar du med anonymt? Exempelvis så lämnar ju inte webbhotell ut uppgifter om sina kunder så därför bör du ju vara anonym hos precis vilken webbhosting som helst.

Så om jag uppfattat det rätt så vill du vara anonym mot webbhostingfirman?
Hur fasta är Svenska webbhotell kring denna princip? Jag tänker dra det till sin mörka spetts, för argumentets skull. Ifall en person skulle bedriva en verksamhet på nätet kring terrorism eller barnporr, bortsett från att webbhosten eventuellt stänger av hemsida, lämnas inte personens uppgifterna ut till polisen vid efterfrågan? Låter mycket märkligt och näst intill skrämmande.

Sen är ju barnporr och terrorism ett någorlunda extremt exempel, att webbhosten bryter mot sitt eget avtal för att förhindra extrem skada av moraliska skäl är ju förståeligt även hos de så kallade "100 % anonyma offshore hosten i Panama"

Jag tror hursomhelst att ett offshore webbhotell i Panama sätter moralgränsen någorlunda högra än en Svensk webbhost. Speciellt om det rör sig om eventuella Svenska små brott, som att irritera skatteverket. Hur mycket påtryckningar kan ett Svensk webbhotell klara av från en domstol?

För att svara på din fråga, nej jag efterfrågar nödvändigtvis inte anonymitet mot webbhostfirman, dock låter det som ett alternativ! Huvudsaken är att uppgifter inte kommer att lämnas ut till myndigheterna, även vid domstolsorder.

I alla fall, det säger sig självt att utländska (utanför EU) servrar är alternativet.
Webbstudio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017