FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
studiox: För att få skriva ett avtal för ett företag så måste ju personen ifråga ha en fullmakt, eller vara ägare av bolaget.
Citat:
Det här fallet är ju inte heller att jämföra med ett större bolag som har en egen byggnad med tex. receptionister. Posten måste ju på något sätt kontrollera att den som kvitterar paketet är behörig, annars kan ju vem som helst göra det.. Ett enkelt sätt att göra detta vore att kontrollera legitimationen för att se att den stämmer överens med namnet som står på försändelsen. "Vem träffar avtal För de näringsverksamheter som drivs som juridiska personer företräds företaget av ställföreträdare eller firmatecknare (t.ex. Verkställande Direktören och person/-er ur Styrelsen). I små aktiebolag är det för det mesta ägaren som skriver bindande avtal. Då det gäller en enskild näringsidkare är det ägaren själv som för företagets räkning blir avtalspart. Fullmakt En person (t.ex. ägaren) som är behörig att träffa avtal för bolagets räkning kan genom en fullmakt låta någon annan få denna behörighet. Det vanligaste är att fullmakten är skriftlig. Den som ges fullmakten får en behörighet att utföra något för företagets räkning." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Situationen kan ju annars bli helt absurd, en person som hittar en avi kan gå in på företagscenter och kvittera ut varor för hundratusentals kronor. Eller någon som står vid en dörr till ett företag (eller lägenhetsdörr) kan kvittera och få ut ett paket som är avsett till någon annan. Posten har aldrig bett mig visa leg. vid mottagande av paket, vilket är helt otroligt, man kvitterar endast på den där elektroniska skärmen, där signaturen ändå alltid ser ut som sk*t. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Företagshotell är ju en annan sak, fast ändå inte. Om det på skylten utanför hotellet står att Nisse AB sitter där så räcker det med att posten levererar paketet till receptionen då den representerar Nisse AB. Men det kan ju vara så att du själv hyr ett rum i källaren och inte alls sitter där, då blir det ju inte lätt för posten att veta vad dom ska göra! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har de verkligen det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Posten har ingen koll på hur dom lämmnar ut paket, men även andra bolag är med dåliga på det.
Har tagit emot flertal paket till andra i samma byggnad, utan behöva visa något leg. Samtidigt som andra tagit emot paket till mig. Även vanligt att paket även lämnats utanför dörren många gånger när ingen har varit där. Även många fraktföretag har dålig koll, har fått paket adresserade till Dotcom vid min dörr. TDC har sitt kontor i samma byggnad och Dotcom är samma bolag som TDC. Men det visste tydligen inte vissa fraktföretag. Utan tydligen lämnar dom paketet närmaste dörr och hoppas att det kommer rätt. Brukar även komma massa brev och avi lappar om paket till massa konstiga företag som inte ens finns där men adresserat till den adress. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Känner också igen det där, speciellt där vi satt tidigare. Det stora och dominerande företaget i fastigheten fick allt som oftast påringning om diverse paket. När de "tackade nej" gick de vidare till oss, och om det inte var till oss fanns det 2 alternativa dörrar till att välja på.
Postens företagspaket struntade då oftast helt enkelt i det. En gång när vi reklamerade en leverans fick vi som svar att "de inte hittar" vår dörr och trots att leveransavin var märkt med telefonnummer ringde de inte. Suck. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|