FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tänker starta en köp och säljportal för endast Volvo bilar, detta "projekt" är något jag har velat göra under en längre tid och kommer förstås från mitt intresse av just Volvo bilar. Så jag räknar inte med att bli multimijonär, men kanske med tiden drar den in lite extra pengar, men mitt dilemma är att portalen är snart färdigbyggd och jag har funderat på hur jag ska få alla bilhandlare att annonsera hos mig.
Bilhandlare kommer förstås att få annonsera gratis nu i början, men en sak har jag lärt mig och det är att bara för att det är gratis så betyder det inte att de kommer kasta sig på min portal och be mig lägga upp alla deras annonser. Så jag behöver tipps och råd på hur jag på bästa möjliga sätt får dem att sätta in deras annonser på min nya portal, jag har funderat själv på att erbjuda dem att jag tar hand om det administrativa och lägger in dom själv. Så kanske det låter smidigare i deras öron.. Alla förslag uppskattas! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Köp en iPod motsvarande - "Registrera dig nu, svara på 3 enkla frågor, va med o tävla om en iPod". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
... kan vara något som lockar lite mer och krydda ett epost-utskick tex. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kontakta bilförsäljarna och fråga om du får använda dig av deras annonser som visas på andra webbsidor. De äger själva upphovsrätten till bilder och text. Har du deras godkännande så kan du "stjäla" innehållet precis som Wojt skriver. Om du gör allt jobb åt bilhandlarna så tror jag inte de har någonting emot att deras annons visas på din sida gratis.
Med den metoden så kommer du naturligtvis aldrig att ta några marknadsandelar och du kommer aldrig att kunna erbjuda dina besökare någonting utöver vad de kan hitta på andra webbsidor. Men det är i alla fall en bra början för att komma igång. Därefter så kan du utveckla verktyg som bilhandlarna kan använda sig av, för att själva på ett mycket enkelt sätt lägga upp annonser hos dig. Tänk på att deras tekniska kunskaper förmodligen är mycket begränsade. Till att början med så får du nog göra allt jobb själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för ett utförligt svar, jag har också funderat på det och tror att det är det bästa sättet att komma igång.
Frågan är om man ska säga att man precis har startat eller låter det "oprofessionellt"? Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
De flesta har väl Blocket-konto eller hos en av de andra bilhandlar-sajterna.
Bygg en scraper som plockar ner informationen och lägger in deras bilar automatiskt i din databas. Då kan du säga att de inte behöver göra något extraarbete utan att du fixar det om det redan finns annonser klara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Erbjud de första som nappar på erbjudandet ett "VIP-konto" med speciella förmåner. Först till kvarn samt någon tävling som ovan. Sedan handlar det väl om hur mycket energi och kassa du har att föra ut budskapet, skicka ut reklamblad om tjänsten till handlare, blogga, tipsa, annonsera etc.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad har du som inte BytBil.com har? Även om du ska fokusera på
Volvo så får du tänka på konkurrensen. När folk letar efter en beg. bil går de till BytBil.com. Du måste på något sätt locka över dem till dig. Både kunder och bilhandlare, m.a.o. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|