FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Egentligen finns det hela tre grupper på facebook som heter samma sak som min organisation. Alla tre grupperna har hundratals medlemmar.
Vem som är administratörer vet jag inte (visst, det står ett namn på respektive grupp - men jag känner inte till personerna eller syfte). Nu har jag själv tänkt att starta upp en grupp på facebook för vår organisation. Hur bör jag göra detta? Skall jag försöker överta de tre grupperna (som jue använder våra varumärken och har snott texter från vår hemsida)? Vilket är det bästa sättet att överta grupperna? Kontakta administratörerna, kontakta facebook eller något annat sätt? Går det att slå ihop flera grupper till en grupp? Eller är det bästa att starta en ny grupp, och sedan försöka få facebook att stänga ner dem andra grupperna? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Snyggast är väl att kontakta de andra och förklara problemet. Hur du sedan går vidare beror ju lite på svaret, men om de vägrar kan du säkert få Facebook att stänga ner grupperna. Mest diplomatiskt är dock att fråga skaparna först, de kanske är snälla själar som inte känner till problemet det skapar för dig. Då kanske du kan få ta över en grupp som ju redan har medlemmar!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
I en annan tråd sägs det att en Fan Page ska vara bättre än en grupp. Kanske kan vara något att titta på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Utfäst inga hotelser... Jag tror det ger dåliga vibbar.
Jag rapporterade ett konto nyligen och det blev avstängt. Facebook administratörerna verkar vara lite mer på hugget än Googles dito. Men det är bara mitt intryck efter väldigt kort tid... Så det kan vara fel! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Använd inte en grupp, utan Fanpage precis som Hjorten säger. Om du har grund för att de andra gör intrång på ditt varumärke, rapportera det till FB. Min erfarenhet är att de är väldigt tillmötesgående.
Men om de bara använder samma namn (men inte vanity url) tror jag inte du kan göra så mycket. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|