Kom ihåg mig?

Vad säger konsumenköpslagen igentligen?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-09, 18:01 #21
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Man kan sätta loop i 3dmark om man har betalt för de för bencha "stressa" datorn.

Du kan testa detta, de skall vara GPU intensivt
http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/

Att de byter kylpastan på CPU'n när det är GPU'n som överhettar
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-10, 00:22 #22
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Troligen är det just värme som är problemet och datorn stängs av för att skydda den mot skador.

Vill man då vara lite elak borde du kunna stänga av detta skydd i Bios, och datorn kommer istället att brännas sönder eller i värsta fall börja brinna. Förhoppningsvis "lagar" dem den då.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-10, 12:10 #23
Jwradhe Jwradhe är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2003
Jwradhe Jwradhe är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2003
Jag har 1 års garanti på den, från 24/12 2008 till 24/12 2009.
Jag lämnade in datorn första gånge för detta problem efter cirka 4-5 månader, sen efter ytterligare 2 månader, sen sista gången för samma problem 1/12 2009.

dom har skickat datorn till leverantörens service, dvs asus.

Och som conny säger, nåt är fel där som dom inte lyckats upptäcka övriga 2 gånger jag lämnat in den, och dom verkar inte komma på denna gång, själv får jag det direkt efter cirka 1-2 timmars spelande på datorn.

Jag bad dom även att ge mig en lånedator under tiden och undrade varför dom inte erbjudit mig det tidigare men dom arbetar inte så fick jag till svar bara.

Jag sa till dom tydligt att jag vill häva köpet då jag vill ha en datorn jag kan använda, inte som ligger på service i 4-5 månader.

Får hoppas nu att dom hittar nåt, annars skickar dom tillbaka datorn till mig och jag får desutom betala för en service eftersom dom inte hittade nåt, som jag tror det kommer bli, då kommer jag bli tokig.

Killen jag snackade med över telefon va så jävla nonchalant så det va helt otroligt, han tyckte inte alls saken va nåt media markt hade å göra med. Och att åka mina 8 mil till mediamarkt där datorn är inlämnad känns bara bortkastade pengar på soppa.
Jwradhe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-11, 06:36 #24
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Jwradhe Visa inlägg
Jag har 1 års garanti på den, från 24/12 2008 till 24/12 2009.
Jag lämnade in datorn första gånge för detta problem efter cirka 4-5 månader, sen efter ytterligare 2 månader, sen sista gången för samma problem 1/12 2009.

dom har skickat datorn till leverantörens service, dvs asus.

Och som conny säger, nåt är fel där som dom inte lyckats upptäcka övriga 2 gånger jag lämnat in den, och dom verkar inte komma på denna gång, själv får jag det direkt efter cirka 1-2 timmars spelande på datorn.

Jag bad dom även att ge mig en lånedator under tiden och undrade varför dom inte erbjudit mig det tidigare men dom arbetar inte så fick jag till svar bara.

Jag sa till dom tydligt att jag vill häva köpet då jag vill ha en datorn jag kan använda, inte som ligger på service i 4-5 månader.

Får hoppas nu att dom hittar nåt, annars skickar dom tillbaka datorn till mig och jag får desutom betala för en service eftersom dom inte hittade nåt, som jag tror det kommer bli, då kommer jag bli tokig.

Killen jag snackade med över telefon va så jävla nonchalant så det va helt otroligt, han tyckte inte alls saken va nåt media markt hade å göra med. Och att åka mina 8 mil till mediamarkt där datorn är inlämnad känns bara bortkastade pengar på soppa.
Du ska givetvis vägra att betala och häva köpet, eftersom du lämnade in datorn första gången efter 4-5 månader så är det den tiden som gäller. Det gäller här att du står på dig och inte accepterar deras nonchalanta attityd. Du ska inte gå med på något annat än att få alla pengar tillbaks.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-11, 09:14 #25
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Reg.datum: Oct 2005
Asus kanske har samma problem som Acer, smältande datorer återkallas omedelbart
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-11, 17:07 #26
claeslund claeslund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
claeslund claeslund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Du ska givetvis vägra att betala och häva köpet, eftersom du lämnade in datorn första gången efter 4-5 månader så är det den tiden som gäller. Det gäller här att du står på dig och inte accepterar deras nonchalanta attityd. Du ska inte gå med på något annat än att få alla pengar tillbaks.
Håller med. Stå på dig!
claeslund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-13, 08:23 #27
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Jag vill bara säga att jag har mycket bra erfarenhet av Asus. Jag har direkt och indirekt erfarenhet av fem Asus-laptops av olika modeller. Jag tycker att de som ligger i hög och medelprisklass känns gedignare än budgetmodellerna. Jag tror dock inte att budgetmodellerna är sämre än budgetmodeller från andra tillverkare.

En av dem (en budgetmodell, X51R) hade problem att läsa vissa CD/DVD-skivor. Efter kontakt med Asus kom UPS (eller vilka det nu var) och hämtade datorn vid dörren och skickade den till Holland, och lite senare levererades den tillbaka till dörren med en ny DVD-drive som fungerade bra. Asus stog för fraktkostnaden åt båda hållen.

När jag köpte min första Asus var en starkt bidragande orsak till valet att Asus lämnade längre garanti än övriga tillverkare. Jag vet inte om det fortfarande är så. Även om MediaMarkt säger ett år så kan det mycket väl vara så att tillverkaren har längre garanti.

Jag är lite osäker på om jag kanske blandar ihop det med något annat, men jag tror att jag läste att min första Asus (en dualcore, som låg i övre delen av medelprissegmentet) drar ner på processorhastigheten om den håller på att bli för varm.

När det gäller budgetmodellen X51R (Celeron) så var fläkten igång väldigt mycket senaste tiden. Jag öppnade luckan i botten och det visade sig att man var tvungen att skruva loss fläkten för att kunna dammsuga ordentligt. Det dammet (ett tjockt lager över hela utblåset) såg man inte alls förrän man tog loss fläkten. Den har dock aldrig crashat vad jag vet.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-13, 11:01 #28
lesoft02 lesoft02 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
lesoft02 lesoft02 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Referat från ett avgörande från ARN gällande garanti och upprepade reparationer, där kunden efter garantitiden begär hävning av köp.

http://www.bt.se/nyheter/mark/arn-ga...et(1720874).gm
lesoft02 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017