| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
Bra att de betalar tillbaka pengarna, till och med med ränta!
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Jag anser att det finns STOR anledning till att ifrågasätta..
Det har alltså tagit 4 år - utan "varningsklockor" - detta trots att ett mycket stort antal budgivare gjort påstötningar om detta (inklusive mig själv för 3-4 år sedan) och jag känner personligen till ett tiotal andra. Och ändå har snapnames mage att påstå: "SnapNames has moved quickly to address this situation." - jag tycker att det snarare talar för motsatsen, men det kanske jag är ensam här som tycker? Att sedan Snapnames säger att det handlar om 5% (och inte 2% eller kanske 20%) känns för mig som ...."eller hur"... Eftersom det inte finns några uppgifter som går att verifiera så ska alla tacksamt godta den påstådda siffran från Snapnames - det anser jag har sina klara brister.. Vad sedan gäller de auktioner som vunnits av denne "anställde" (såvitt jag känner till så är det åtminstone 3 "users" som anklagats för att vara Snapnames själva). De vunna domänerna har haft bulvanföretag som ägare och prislappen har sedan 10-dubblats mot auktionspriset (Det vet jag att det även finns wn-medlemar som råkat ut för). Att Snapnames tycker att det räcker med: "The employee has also been dismissed from the company" känns för mig mycket märkligt...ingen polisanmälan..ingen stämning..ingenting. Jag kanske är olovligt misstänksam mot denna typ av verksamheter, men rent krasst skulle det kunna vara så att en person anlitas för att haussa och köpa ut "guldkornen" som Snapnames ansett inte kommit upp i tillräckligt höga summor. Sedan erbjuda till intressenter för snuskmycket pengar. Efter fyra år när tillräckligt många budgivare sett igenom allt och lämnat, så "hänger man ut" en icke namngiven anställd, påstår att det handlar om 5%, får en anledning att "ge tidigare budgivare en peng" som de då kan få tillbaka att buda igen..och försöka nå ut med ett budskap om att "sorry vi hade ingen aning, men vi är schyssta och vill ställa allt till rätta" Hela upplägget luktar kvalificerat BS i mina öron. Snapnames har alltså 50+ registrarer som snappar bättre domäner åt dem - det gör att de är runt top5-snappare i världen. När ett bud landat på en domän och kommit upp till en nivå så ramlar den anställde in och haussar priserna så att de når önskade resultat. (Det är bara att tänka efter en smula: VEM tjänar på att priserna haussas - "Snapnames" som företag - eller "en anställd"??) Information jag har säger att dessa snappar åt Snapnames: networksolutions.com register.com BulkRegister.com moniker.com domainsite.com name.com name.net itsyourdomain.com directi.com bluefractal.com atomicgiant.com falconzone.com 007names.com 1stdomain.net 4domains.com aboutdomains.com aitdomains.com alohanic.com annulet.com answerable.com bestregistrar.com bumperjumper.com criticalinternet.com domus-llc.com dotearth.com fatfirm.com fortuneinternet.com getyername.com hostingfort.com inname.net mouzz.com name2host.com namebay.com namesecure.com nameshare.com neonic.com nominate.net pairnic.com planetdomain.com plisk.com primalstore.com publicdomainregistry.com retailstudio.com rrpproxy.net safenames.net simplynamed.com tahoedomains.com totalnic.net urbanvolcano.com vividdomains.com |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
http://www.domainnamenews.com/miscel...ks-circle/6518
Kan inte låta bli att småle åt: "Also, typical of the domainer crowd, both SnapNamesClassAction.com and OverseeClassAction.com have been registered. Too bad Edelson doesn’t have an affiliate program." |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|