Kom ihåg mig?

Google - Goodwill i nivå med den absoluta fryspunkten

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-20, 14:41 #21
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Eftersom de allra flesta som annonserar i Adwords också använder analytics och målkanaler så kan Google lätt mäta adsenseklickens effektivitet.
Säg att de 30k du drog in kom från 100 000 klick och de klicken inte genererade en enda konvertering för annonsörerna, tycker du då att du är en tillgång eller börda för google och annonsörerna?

Min slutsats är att det inte handlar om var man placerar sina adsense block, om man klickar på sina adsenseannonser o.s.v. Det handlar i slutändan endast om du kan skicka relevant och konverterande trafik till annonsörernas sidor.
Om klick på en annons konverterar eller inte för en annonsör beror väl minst lika mycket på hur annonsen är utformad och hur sidan man kommer till ser ut.

Det kan ju vara så att annonsen ser väldigt lovande ut och därför genererar många klick men sedan så håller inte erbjudandet fullt ut när man väl kommer till annonsörens sida varför man avstår från att gå vidare.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017