FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Och att det ska klara av PHP och MySQL samt domänhantering och sånt "vanligt"
![]() Har kört med binero sedan starten och det har inte varit så mycket att klaga på men senaste månaden har vår sida varit nere flera gånger, just nu t.ex. vilket var droppen, och stundtals väldigt seg. Prestanda och stabilitet är viktigast. En bra kontrollpanel också för jag är inte tillräckligt bra på linux och har inte heller råd att anställa någon som är ![]() Vad rekommenderar ni för hotell? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
just NU är/var alla .se domäner döda på grund av IIS
![]() de enda .se som funkade var för de som hade cachade ip i dns servrarna hos sina operatörer. så idag är det inte bineros fel ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Åh det visste jag inte. Har det något att göra med att vår sida fungerar till hälften just nu? Man ser en del av grafik men ingen text.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
mycket möjligt. jag var just på väg att fråga om det skulle vara så i ett pm men så plinga mailboxen för denna tråden
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Dock vill jag fortfarande se mig om efter ett nytt webhotell så tips mottages tacksamt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sök efter ett webbhotell som har klustrat servrarna så händer aldrig att om servern du ligger på går ner så går din webbsida också ner.
En annan fördel är att prestandan är konstant otroligt mycket bättre om hotellet kör klustrat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tack för tipset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Servage kör klustrat fast om prestandan är så mycket bättre vet jag inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Fungerar inte klustret som det ska så kan det tom vara sämre än att inte köra klustrat, det kräver en hel del kunskap och erfarenhet att köra det i produktion, men om det är rätt uppsatt så ska det både vara bättre och snabbare än att bara köra cpanel på separata servrar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
danielos - plesk stödjer en distribuerad miljö men det kostar mycket mer. Dvs om du vill lyfta ut mail och annat och köra distribuerat - vilket i mina ögon hjälper prestanda rejält - så finns den möjligheten men jag tror få gör det då det är bra mycket mer jobb och bra mycket dyrare.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|