FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej, ja jag har lagt till det nu. Såhär ser det ut nu:
ftp A mindomän.com localhost A 127.0.0.1 mail A mindomän.com ns1.mindomän.com. A xx.xx.xxx.xx ns2.mindomän.com. A xx.xx.xxx.xx pop A mindomän.com smtp A mindomän.com mindomän.com. A xx.xx.xxx.xx www A mindomän.com mindomän.com. NS ns1.mindomän.com. mindomän.com. NS ns2.mindomän.com. mail MX 10 Är det allt jag behöver göra? Och sedan, givetvis, ändra hos Loopia. ![]() Man kan ju gå in på Reseller-nivå i DirectAdmin och där välja Nameservers. Därefter får man kryssa i två IP-adresser och sen välja create ns1 & ns2 .mindomän.com. Är det något jag måste göra också? Jag har bara ett IP här så det går ju inte om jag försöker... martin-lb: Kan jag låta Loopia sköta det så slipper min server det jobbet? Kostar det något? Senast redigerad av Linuus den 2009-10-03 klockan 17:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vi har en liknande tjänst, Binero likaså och en hel lista av utländska varianter, de flesta är gratis. Om du vill komma igång snabbt och din domän är köpt hos Loopia så är nog LoopiaDNS det snabbaste alternativet. Sedan är det alltid möjligt att byta DNS servrar framåt om det inte funkar, eller om tillgängligheten inte är på topp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
........................ ...........................
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|