FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Vilken domänregistrerare är bäst enligt just DIG och DINA erfarenheter? Mina erfarenheter: Loopia - Snabbt och lätt att komma igång och betala. Relativt billigt på vissa toppdomäner. Active24 - Mycket uselt faktureringssystem som inte uppdateras ordentligt. Man måste maila för att peka domänen...segt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Loopia får definitivt min röst om det endast handlar om domäner.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Håller med, Loopia är skitbra. Har iofs inte reggat domäner någon annanstans. Men just snabbheten hos Loopia gillar jag. Man kan lägga upp en sajt 5-10 min efter registrering om man betalar med kort eller PrePaid-kontot (eller vad de kallar det).
Kan även rekommendera Loopia för webbhotell också, även om jag varit besviken på dem den senaste tiden. Mycket "Service Unavailable" och "Bad Request (Invalid Hostname)" på sistone. Över lag har det dock funkat bra de senaste 6 åren. Senast redigerad av kw_wasabi den 2009-09-22 klockan 03:27 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag håller med om Loopia när det gäller bara domäner, bortsett från en detalj som jag tycker är mycket viktig. De väntar till sista dagen med att förlänga domäner även om man har betalat i mycket god tid. (Åtminstone för .com. .se har jag aldrig förlängt hos Loopia så det kan jag inte uttala mig om, och för .eu vet jag inte hur man får fram utgångsdatum, någon som vet?)
Jag hoppas verkligen att Loopia kan bättra sig och förlänga domäner så fort de ser att de har fått betalningen. Binero förlänger domäner direkt när de får betalningen (där har jag dock bara erfarenhet av .com och .net än så länge). Binero har också en trevlig funktion där man själv kan ta bort domäner man avser låta löpa ut från fakturan. När det gäller både Loopia och Binero (och många andra) skulle det vara trevligt om man kunde välja att förlänga mer än ett år, och om man kunde förlänga när man vill och inte behöver vänta på att få en faktura 1-2 månader innan domänen löper ut. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|