FAQ |
Kalender |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag väcker liv i den här tråden igen (om det är ok - annars kan jag starta en ny om det är att föredra).
Jag söker efter bra svenskt webbhotell med SSH-access. Att hålla på att föra över stora mängder filer över FTP kan man ju bli tokig av och med verktyg som Drush vill man aldrig vara utan kommandorad igen. Att välja VPS istället som en del föreslår i denna tråd är inte ett alternativ för det innebär att jag behöver sköta om kontot på ett helt annat sätt. Jag är ute efter ett "managed shared account" med SSH. Inte att ansvara och driva en hel serverinstallation själv. Jag har varit nöjd med Binero länge, men tyvärr tog dom bort SSH för ett tag sedan och det kommer inte tillbaka (samt även SFTP i samband med det) så jag är på jakt efter andra webbhotell. Håller på att testa Oderland som har SSH, men jag skulle gärna testa något fler webbhotell också. Oderland fungerar men har en del lustiga avgifter som jag inte tycker ser så bra ut (som att ta 150 kr för att få nya kontouppgifter eller 1500 kr/domän för vettigt spamskydd, något som ingår hos t.ex. Binero). Det pratas mycket om att det är svårt att få det säkert, men är det verkligen det? På andra sidan Atlanten finns stora webbhotell som erbjuder SSH på delade konton och det har inte varit några stora problem kring det (iaf inte på de konton jag använt). |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|