FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tänkte kolla om någon här på WN har en teori om vad som kan orsaka följande problem.
Jag sköter vår kundsupport och skickar utgående mail via min ISP som är Bredbandsbolaget. Den senaste månaden så har mail som skickas till @home.se inte kommit fram. Istället får jag följande leveranskvitto: Misslyckades; 4.4.7 (tidsgränsen för leveranstiden uppnåddes). Kunder som beställer får alltid en orderbekräftelse via e-post. Denna bekräftelse skickas direkt från vår server. Dessa mail kommer fram till @home.se. Någon som har en förklaring till varför mail skickade via BBB till Home inte längre några fram? Jag kan inte mycket om mail, men det här verkar i mina ögon väldigt märkligt. Edit: Hittade precis denna text http://www.home.se/support_drift.php. Men jag har svårt att tro att det kan finnas något samband, eftersom jag har haft följande problem i en dryg månad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu var det ett tag sedan men jag minns hur home.se brukade ha _enorma_ problem med sin mail som de aldrig fick ordning på, så mycket så att jag brukar tycka det är lite jobbigt att maila personer med ett home.se-konto eftersom jag inte kan vara säker på om det kommer fram.
Skulle inte förvåna mig om de har problem lite då och då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kan bara konstatera att mina kunder har samma problem, långa köer till @home.
-Thomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Samma här.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
förmodligen har bbb's smtp någon timeout på hur länge e-post får ligga i deras server och @home har för lång kö in till deras server.
Detta tror jag kommer att lösa sig då spray köpte home och telenor äger spray och bredbandsbolaget. (enl. vad jag kan få fram) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Guest
|
Jag råkade ut för det för någon vecka sedan vid ett par tillfällen senast så fick jag timeoutmail efter fyra dagar vill jag minnas. Det verkar hopplöst att maila home.se iaf med BBB´s smtp.
|
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag sitter på wasadata-anslutning och använder deras smtp för utgående epost (har egen mailserver på nätverket dock, men relayar via wasadatas alltså) och har också lite problem att skicka mail till @home.se-adresser..
Det har hänt att jag skickat utan att det kommit fram (fast jag har inte fått något fel-mail, bara upptäckt att mottagaren inte sätt mitt mail.) Det har hänt lite sporadiskt ända sen i våras/vintras (då jag hade en teliarelay ut..) Som jag har förstått det så har det även hänt att samma personer har skickat mail till mig som inte alltid kommit fram heller, har dock inte hänt lika ofta.. Home är spännande.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Tack för svar. Det var bra att veta att jag inte är ensam med de här problemen. Dock tråkigt att man inte verkar kunna göra något åt det.
Vad gäller BBB så är deras smtp usel. Den verkar ge upp redan efter mycket kort tid. De kunderna med @home har jag nu svarat genom att skicka mail från hotmail. Känns ju inte så professionellt, men det är väl bättre än att kunderna inte får något svar alls. Trist att alla ISP´s alltid verkar ligga på gränsen för vad de klarar av. Istället för att ha lite extra marginaler, så havererar allt så fort något händer som ökar belastningen tillfälligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har fått in ett par supportärenden angående mail som skickats till @home.se.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var åratal sedan Spray tog över ratten, det kommer inte lösa några problem. Tvärtom, det var då problemen började..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|