FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Annars kan du med lite matte bevara dimensionerna när du skalar ned bilden och fylla ut resterande utrymme med transparens eller lämplig bakgrundsfärg. Citat:
![]() Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
3. Zoom-funktion känns lite halvdrygt.. Lättare att göra som jag gör med tumnaglarna för bilderna isåfall, att fylla med vitt/transparent. Där funderar jag dock också starkt på att gå över till Crop, så att det blir tydligare detaljer i tumnaglarna. Borde ju gå att hitta en common algoritm som ger hyfsade tumnaglar med Crop/Scale i kombination.
Bra att du gillade mina idéer även om genomförandet är dåligt. Jag kan inte annat än hålla med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu har jag iallafall snyggat till stjärnorna. Jag är själv ganska nöjd. En "riktig" grafiker kan säkert göra ännu bättre, men jag är först och främst programmerare.
Jag har också gjort om funktionen som gör tumnaglar av bilderna, så att den beskär en del, och ser till att proportioner hålls. Det samma gäller profilbilderna, men de redan uppladdade profilbilderna påverkas tyvärr inte (naturligtvis beskär jag inte profilbilderna, utan bara behåller proportioner). Det kommer mer uppdateringar framöver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Den var inte alls bra. Ser ut som någon portal mellan 1998-2002. Använd stilrenare färger och proffsigare banner samt kör in marginaler och utfyllnad så kanske ögonen hittar rätt. Funktionalitet verkar ju vara helt bra dock.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|