FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En liten tanke bara.
Jag sade till min tjej att vad ska alla som i dagsläget inte lär sig stava, inte kan skilja på ett eller två ord och inte vet när det ska vara stor eller liten bokstav göra när företag i framtiden anger att de vill ha personer som klarar av språket korrekt. (känns som om det kommer att bli en bristvara i framtiden). Tjejen svarade: "Inga problem för de som ska skriva annonserna klarar ju själva inte av det." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Snälla säg att det var medvetet som du stavade fel i ämnet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Är detta ett fucking skämt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har själv funderat på hur texter mm. kommer se ut i framtiden!
En mycket stor del av dagens kids stavar såpass dåligt att man mer eller mindre funderar på hur eller om om de ens kommer klara sig i på en normal arbetsplats i framtiden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ingen parantes runt en hel mening, parantes sätts på en del av en mening. Komma efter "Inga problem", annars blir det syftningsfel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej, dagens ungdomar skriver inte dåligt!
De skriver på såkallat fjortisspråk eller något annat vilket gör att språket blir dåligt. Ifall de skall prestera till max klarar de sig med god marginal ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vet ett 20 tal yrken där stavning inte är prio 1.
Så visst kommer dom att få jobb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var ju riktigt pinsamt att läsa min start av denna tråd. Massor med fel. Jag var riktigt stressad när jag skrev det, så det blev slarvigt gjort. Det är min enkla bortförklaring.
I alla fall så var upprinnelsen till denna tråd att jag satt och läste vad olika företag har skrivit om sig själva på en hemsida jag driver. Jag blir hela tiden förvånad över hur pass dåligt de skriver. De verkar inte lägga ner den minsta lilla möda på att få till det bra vad gäller stavning, grammatik eller innehåll. En annan hemsida jag driver genererar en hel del frågor via mail och jag har många gånger svårt att förstå vad folk överhuvud taget vill på grund av att de skriver så pass dåligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||