FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har nu äntligen tagit mig i kragen för att köpa en server hos ev1servers.net.
Det kan då vara smidigt att ha bra backuplösningar. Frågan är då, Någon som har något smidigt program, som laddar hem en backup av en webbserver till sin egen dator? som man sedan enkelt kan återställa, om något går snett. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
BrightStore är bra.
Men jag vet inte om det är i din prisklass. Går på runt 3900:- för en licens. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kopierar alla webbkataloger och andra stora filer till backupdisk varje natt. Databas backup:as och komprimeras till backupdisk också varje natt varefter den skickas hem med FTP till hemmaservern. Backup till hemmaservern på alla stora filer gör jag manuelt lite då och då. Har ett script som samlar ihop alla konfigureringsfiler och script. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag efterfrågade ju alltså ett färdigskrivit program, som gör allt utan att jag behöver tänka ut vad som måste göras. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men med Brightstore kan man köra schemalagda backupper och koppla mot SQL, meddelande när det inte fungerar, eller när det fungerar. Koppla till en bandrobbot... Man kan göra det mesta som har med säkerheten att göra. Du kan backa upp remote... Det finns säkert mycket jag glömt... Testa en sökning... efter Brightstore |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
oki, skaffa en backup station pris: från 2000:- och uppåt. skaffa 1 band å tryck in så har du backuplösning.
![]() altenativ är skaffa dvd brännare som klarar dvd-ram och brän tills den e full sen så om du inte behöver det ngt mer ere bara skriva över annars får du byta ![]() eller gör som jag. tanka över allt till backupservern hemma =) ![]() Förslag på bandstation om du bara ska ta backup från din server. http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301496&cks=PRL |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om det inte framgått, så står servern i USA och jag står här hemma i Sverige...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tyvärr finns det inga "program" som kan lista ut vad du vill göra och var du lagrar viktiga data. De flesta backupprogram är MYCKET krångligare att konfigurera än att skriva några skripts. Speciellt ifall du "inte vill göra jobbet själv". Jag vet inte riktigt om du har fysisk tillgång till maskinen och i så fall till vilken grad men jag antar att din leverantör kan erbjuda dig tjänsten att ställa burken i det skedet den var när du hyrde den. Med andra ord behöver du tänka på att backa de filer du lägger in efteråt, så som databaser och webbfiler. Jag skulle rekomendera ett cron-jobb som dumpar databasen på en fil, på webbservern och sen ett cronjobb som mha ssh(scp), eller rsync över ssh kopierar alla filer till din hemmamaskin. I annat fall kan du höra av dig till mig så kan min firma hjälpa dig med det. /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|