FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej allihopa!
Jag önskar feedback på vår företagspresentation/portfolio. Hemsidan ligger för tillfälligt på http://jwd.jarnheimer.se och kommer snart lanseras på en annan adress. Men först vill jag få den i topptrimm. Några frågor jag önskar får svar på är: - Är sidan för stor (måste man scrolla för mycket för att se innehållet)? - Några felskrivningar? - Ska man skriva vad man tar i timlön på sidan? ... och andra sätt jag kan göra sidan mer användarvänlig. Tusen tack!!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
har bara tagit en snabbtitt.... *L*
oooootroligt vackra bilder i headers men varför så stora. får krupp med så stora headbilder. minska bilderna överhuvudtaget tycker jag. Timlön, nja då är det bättre att diskutera, tycker jag iaf. några åsikter från mig. Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag tycker stora bilder ger ett så otroligt mäktigt intryck. Men visst, funktion före form. Citat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Brukar oftast bli ett fast pris.
Då utvecklaren/designern utgår ifrån ett "Hum" om hur många timmar det tar. Det o det kostar si och så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu sitter jag klart med en monsterskärm här så jag tycker inte bilderna är för stora. Tycker det är bra att jag kan se era screenshots tydligt utan behöva klicka upp dem i större storlek.
Jag hade nog inte skrivit ut avgifter på hemsidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
På startsidan navigerar jag enkelt och naturligt med den navigation som finns nedanför bilden. Jag uppmärksamar inte den övre navigationen. Det blir ett problem när jag väljer att läsa om tjänster och scrollar ner lite, då förstår jag inte var navigationen finns. Det tog gissningsvis runt 5 sekunder att se navigationen längst upp.
Med t.ex. huvudnavigation nedanför bilderna, något mindre bilder eller mer uppmärksad navigation längst upp på startsidan (design så den syns) så skulle jag kanske upptäcka navigationen lättare. Testa att laborera med mindre bilder, tror det kan ge ett tydligare budskap. Känns annars genomarbetad och portfolion mycket snygg, nästan så att jag skulle vela anlita er. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag såg inte heller menyn uppe till höger förens efter fem sekunder, känns aldrig bra när man behöver "leta" efter menyn. Om det bara var lite mer luft ovanför headerbilden så tror jag det skulle vara mer naturligt att titta efter menyn där.
På laptopen kör jag 1024*768, och då blir headerbilderna alldeles för stora, det är nästan allt jag ser. Halva höjden tror jag räcker. Annars tycker jag det ser mycket trevligt ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Den var jättefin och bilderna var inte för stora för mig och min skärm
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Första intrycket: Snyggt, stilrent och enkelt.
Vid närmare undersökning så hittar jag inte mycket att påpeka förutom kanske att fundera på en något annorlunda upplägg på portfolion för jag förutspår att den kommer att bli betydligt större innom en snar framtid och den är redan nu ganska lång ![]() Allaguna till exempel har en lite annorlunda variant som jag tror skulle passa (http://www.allguna.se/webb/) eller kanske någonting som hos The Skins Factory (fast lättare så det passar er sida): http://www.theskinsfactory.com/skinsfactory/ Annars återstår det bara att säga lycka till och välkommen i gänget ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|