FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle behöva frakta hit några pall från turkiet,( ca 1 gång i månaden) men än så längre faller idén på det höga pallpriset. ( billigaste jag hittat ligger på strax över 4200:- per pall)
Någon som importerar från Turkiet i nuläget som har hittat en bra speditör eller har andra tips! kanske samfrakt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har absolut ingen erfarenhet men tänker mig att det kan vara billigare Turkiet-Tyskland & Tyskland-Sverige. Dvs leta efter en tysk aktör.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Som dhl, dsv, schenker, kolla med lokala åkerier i närheten där du bor. Skulle jag nog gjort. Även kolla kanske i danmark eller så hittade även denna http://www.transportguiden.se/ http://www.speditoren.com/ Tror det enklast att är att ringa runt och få offerter. Tror det finns många neråt Helslingborg och Malmö |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Har lagt en förfrågan på en av sajterna! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
fraktar också från Turkiet då och då, och brukar hamna på ca. 4'500/ pall, så hittar du något bättre så Posta eller PMa gärna.
Jakob |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Min erfarenhet säger mig att du ska undvika "de stora" om du inte vill betala summorna du talar om. Beror iofs på var i Turkiet och hur många omlastningar men du borde kunna få ner det till ett par tusenlappar om du är lite flexibel.
Kolla med DSV (.se) även om de är stora. Edit: Ser på DSV.se att max vikt på väg bara är 20 ton. Det skulle kunna förklara det högre priset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur många pall är det?
Kollo om det inte blir billigare att köpa 20 fots containrar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Eller så ringer du och lämnar dina kontaktuppgifter. Har dom en plats över för en pall så kan dom slumpa priset bara för att fylla ut platsen..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla med Geodis Wilson (fd. TNT Freights)
Fungerade mycket bra när jag skickade varor med sjötransport från Kina till Sverige |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|