FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Har testat köra med Relakks på min Win 2003 Server, men de känns som jag får en rejäl bandbreddsförlust. jag har testat köra med TPTEST utan att vara ansluten till Relakks och kommer upp i ca 40 - 50 Mbit/s. Med relakks ansluten kommer jag knappt upp till 10. Känner ni till vad jag kan göra eller finns det andra tjänster som fungerar bättre? De spelar ingen roll om de kostar. Jag skall använda de till min HTTP server. Mvh Hassan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Testa PRQ, men vill du ha snabb anonym lina kommer det kosta mer än några tior.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är du endast ute att få en fast IP via någon tunnel?
Om du är ute efter så mycket hög trafik så får du även räkna med att det börjar kosta en del med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag räknar med att de kostar bara de når upp till mina förväntningar. Kom gärna med förslag, eller företag som erbjuder sådan tjänst. Helst Fast IP. Dynamisk går väl även bra eftersom om jag nu inte har fel, så bytts inte IP numret så länge du är ansluten, eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad är dina förväntningar då?
Om du vill bli garanterad upp till 100Mbit (Vilket även blir svårt då man inte kan påverka din nuvarande leverantörs nät) så får du räkna att betala för dedikerad kapacitet och då blir kostnaden hög direkt. Sedan ska du ha kryptering? Hög kryptering belastar en hel del och utrusstning för klara det blir dyrt om man kör kvalitetssaker på ena sidan. (Även din burk lär belastas en del vid den trafiken och hög kryptering) Det med fast eller dynamisk IP är väl inget som spelar så stor roll mer än för din egna del. Hur anonym ska du vara, ska leverantören se till att det inte det finns några loggar att ge till polis eller åklagare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
kontakta PRQ så kan dom nog fixa något åt dig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|