FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det här med domäner har aldrig varit min starka sida. Jag har aldrig varit direkt intresserad, men nu upptäckte jag just något skumt.
Jag gjorde precis en whois på en av mina egna domäner och såg då följande: created: 2005-05-18 modified: 2007-04-25 expires: 2008-05-18 Vad innebär "modified"? Jag kan inte minnas att jag gjorde något särskilt med den här domänen 2007-04-25. Flera av mina domäner visar nu modified, men det verkar i mina ögon vara helt slumpvis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är när du ändrat DNSserver, Kontaktinfo och liknande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag misstänkte att det var något sådant. Jag kan dock inte minnas vad jag skulle gjort vid det datumet. Eller jag är rättare sagt ganska säker på att jag inte gjort något vid det datumet. Kan det vara loopia som gjort något, t ex ändrat den tekniska kontakten? Eller kan det vara iis som gjort någon uppdatering, eftersom massor .se domäner visar modified kring det datumet (+- någon månad).
Åldern på en domän är otroligt viktig för rankingen i Google. Det här ska väl inte behöva påverkar något egentligen, men det kan absolut inte vara positivt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det betyder säkert bara att iis registrerade förnyelseavgiften den datumen...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|