FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Under en längre period har ett gäng ungdomar trakasserat samhället här.
Det började med mindre oskyldiga saker som snöbollskastning på bilar och liknande. Nu på senare tid har rutor krossats, husvagnar välts, staket slitits sönder och för att inte tala om alla postlådor som ligger slängda överallt. Grannen fick en stor blomkruka slängd in i väggen, en liten bit från fönstret. Stora stenar har lyfts bort från stenmurar och ligger kastade över gatorna här och där. Detta börjar bli lite störigt nu. Nån som kan komma på ett roligt sätt att jävlas ordentligt med dem? Vi i grannskapet känner till namnen på många av dem och vi vet var dem bor. De är spridda över hela byn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Behöver väl knappast påpeka att allt polisen haft att säga var "Påsklovet är snart över"...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Till slut pajar dom för fel person, då brukar det ta slut rätt fort.
Har haft samma problem i företagsbyn vi har firman i, skadegörelse och massa sånt. Bl.a. slog dom sönder en bil för mig som är specialbyggd för att tävla i bilstereo, skador för ~30k. Förra helgen gjorde dom bort sig och bröt en firma som ägs av personer som man absolut inte ska göra sig ovän med, sen dess inte hänt ett smack på två veckor ![]() Polisen, paaah, dom gör ingenting, det krävs lite mer allvarliga saker för att dessa ska förstå sin plats i samhället... Så, rigga en fälla hos personer man inte ska retas med, dom finns lite överallt i alla samhällen, sen åker dom på en hurving så dom blir fromma som lamm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
plocka dom på bar gärning och ta ett snack med dom.. så gör jag och det funkar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men skulle man se dem bara två stycken är det en annan sak, fast då blir man väl anmäld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En av de äldre killarna på 17 år verkar inte ha alla tomtar hemma riktigt. Bor längre ner på gatan.
Han skriker "håll käften kärring och gå in med dig" till sin mamma om hon säger något när han är utanför huset. Klasskamraterna har stora problem med honom också. Och det är en av dem i gänget bara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ja.. enkel matte.. om dom är tio så får ni se till att vara lika många
nu ska vi se på det här rent psykologiskt.. den där gruppen har en ledare.. plocka ner honom så plockar ni ner allihop - en grupp är (i de flesta fall) inget utan sin ledare Människor funkar precis som djur (vi är djur..) - visar man osäkerhet, rädsla etc så visar man sig vara svagare.. och det gäller speciellt i sådana här lägen Jag har pysslat med kampsport i många herrans år.. och detta är något som tas upp hela tiden inom de sporter jag varit verksam i.. självsäkerhet plocka ledaren, så bör problemet försvinna. Och påminnelse - alla över 15 är straffmyndiga och riskerar alltså fängelse för det dom pysslar med. Få dom på bild etc och anmäl alltihop |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Haha ursäkta men det låter som vilda västern, men det är helt klart förjävligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
sådana här saker blir vanligare och vanligare allt eftersom de vuxna i samhället kan göra mindre och mindre själva mot ungdomar..
Som vuxen kan man inte ens ta tag i en arm utan att det kan rubriceras som misshandel, ungdomar vet detta och tyvärr finns det dom som utnyttjar det Människor är en ras som strävar efter makt, alla gör det mer eller mindre - speciellt ungdomar som har ett behov av att synas och märkas. Enda sättet att få bort såna och få ordning på dom är att ta den makten ifrån dom, och det hjälper tyvärr inte med polis och fängelse. Men att visa att man är större, starkare, fler etc hjälper Kan ta ett exempel: En kille mobbade en tjej jag känner - hon är 17 idag men var 15 vid det här tillfället. Skolan visste om det och sa sig jobba på det men inget hände och jag märkte att tjejen mådde sämre och sämre. Till slut tog jag tag i det och letade rätt på grabben och hade ett samtal med han - nej jag slog honom inte, men förklarade ett och annat. Han slutade mobba den tjejen. Kanske inte den bästa lösningen och han hittade säkert någon ny att mobba men ibland är det den enda lösningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hände likadant här min föräldrar bor dock small jag av och några till i samhället/gatan och vi tog tag på ungdomarna som gjorde det och verkligen gav dom stryk, vi frågade var dom bor, svarade dom fel varje gång så fick dom mer stryk och till sist så slutade dom..
våld löser inte allt men ibland får man andvända det på sånna personer |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|