FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Har sett en domän som går ut om ett litet tag och skulle vilja lägga en backorder på den och undrar om det är någon som lagt en backorder på en .se-domän med resultat? Varifrån isåfall? Är det bäst att anlita en svensk registrar eller skall man använda en utländsk som är mer "känd"? Vilka svenska registrar kan man beställa backorder hos? Har ni andra tips eller saker som ni tycker jag borde veta, shoot! B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om domänen är bra och släpps relativt snart skulle jag säga att du troligen är försent ute. Det är hård kamp om domänerna och relativt få ombud som gör snappregistreringar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det har tipsats i andra trådar om företag som erbjuder tjänsten så det kan du söka reda på, men jag vill påpeka att det är betydligt fler ombud som ägnar sig åt snapbacks än vad det finns ombud som marknadsför tjänsten. Det ger mer pengar att hjälpa stamkunderna än att erbjuda tjänsten åt kreti och pleti som ändå inte har råd att betala de summor som det ibland rör sig om. Jag har ingen aning hur bra det går för ww w. namese ek.se men där ska tydligen flera ombud samverka. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Risk för att idiotförklaras nu, men...
Hur fungerar det där egentligen? Har själv aldrig använt en snapbacktjänst tidigare, men låt säga att en domän släpps den 14 april (enligt nameseek till exempel). Är då domänen "fri" efter det datumet, om ingen har budat på/snappat den? Eller kommer den ligga i dvala ett tag till? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om ett domännamn har slutdatum 2007-04-07 15:00:00 hos oss släpps domännamnet 2007-04-08 05:00:00.
Att vi har så pass lång tid mellan budstopp till den faktiskt släpp-tiden beror på att .SE ganska nyligen ändrade sina tidpunkter för att släppa domännamnen ur karantän och att vi bygger om hela Nameseek från grunden. Verisonen som är publik idag har därför en ganska väl tilltagen tidpunkt för budstopp, men å andra sidan behövs det i vissa fall lite extra tid för att verifiera adressuppgifter och liknande för vissa av budgivana. Men vår "sluttid" (som det kallas på sidan) + 14 timmar är det som .SE har som tidpunkt när de släpper domännamn ur karantän. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack tack. Men datumet IIS anger är alltså då den är fri att registrera igen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
autosvar: Jag kanske uttryckte mig luddigt =)
Budstoppet är satt tidigt på grund av: 1. .SE har ändrat tiderna 2. Vi bygger om webbplatsen från grunden och istället för att sitta med dubbla uppdateringar låter vi gamla sidan köra andra tidpunkter tillsvidare. Nya Nameseek går dock framåt! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|