FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Validating
|
Tja, vad konsekvenserna kan bli finns det ju endast spekulationer om.
Att sidan exkluderas ur länksynpunkt är väl ganska troligt, med andra ord ganska meningslös. Är det en sitemap som i detta fallet med interna länkar så kan det få katastrofala följder om man gör så som dom gjort för dig, GöranB. Eftersom den enda sidan som finns länkad på din index sida (frames) är den till sitemapen, om den i siin tur blir (inte säkert) exkluderad så kommer ni inte att ha en enda sida indexerad på Google. Om det är en länksida så kommer den med största sannorlikhet att hamna i filtret och räknas som en länkfarm eller liknande. Vem vet?, mina tankar är enbart spekulationer. Men eftersom Google satt upp regeln så finns det säkert en MYCKET god anledning att vara försiktig och i största möjliga mån följa den ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det något de kollar upp manuellt eller sker det på ren automatik? Funderade på tv.nu som har en hel del länkar för varje program på en sida men de finns med på google
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
tv.nu kör väl med javascript på sina programlänkar? det tar väl inte google åt sig om jag inte missminner mig, det är vad jag gissar på iaf.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Synd att Google får styra. Själv är jag sååååååå trött på siter där man endast finner 10 (värsta jag vet) /20 / 50 eller 100 (ganska OK) länkar och så får man klicka fram sida efter sida efter sida... ( hellre scrollar ner än klick). Därför skapade jag ett länkarkiv som jag själv ville ha det, med ALLT på en sida. (länkarkivet ligger som en undermapp till en site på en kommersiell site, länkarna går till samma kategori som modersiten, det är vanliga html-länkar över firmanamn - jämte kort beskrivning). Nu ska man straffas för att man varit praktisk och inte delar Googlarnas uppfattning. Blir sur då det tagit otaliga timmar....att samla ihop och sammanställa allt... Jag får tyvärr acceptera lägre rankning då... *snyftar med högburet huvud* Frågan är hur mycket kan man tänkas förlora om man har uppskattningsvis 300-400 länkar inom samma kategori/närbesläktad kategori??? Ska jag gör en google-variant också? <_< :huh: *kapitulerar med sänkt huvud och fötterna oroligt skrapandes i marken* ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Men testa att köra dina länkar via JavaScript eller dylikt så att google ignorerar dom ...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack
![]() ![]() Kanske får göra två varianter - men det stör mig - oerhört. <_< (Vilken tid det ska ta...) Jo - kan det verkligen räknas som "länkfarm" om man har en stor välmatad site (massor av sammanhängande text, foton, ALT-texter, rubriker dvs rubbet) som moder site typ: www.Lena-Kamera.com (påhittat namnexempel) i botten och så länkarna på: www.Lena-Kamera.com/surftips där man länkar till alla kamerabutiker och all info om kameror och optik man bara kan finna? Straffar det verkligen modersiten? ![]() I så fall räddar jag det hela med en variant med 100 länkar på varje sida för Google - men kan jag då behålla den ursprungliga layouten såsom jag själv vill ha den i html-kod parallellt? Är detta någon ny regel? Mycket tacksam för svar - är ganska oroad... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|