FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan alla glada
Verkligen ett toppen forum detta, snacka om att hålla hög klass! Har "spanat" runt på forumet en tid nu och jag måste säga att man lär sig massvis av att bara läsa. Hur som helst, över till problemet. Jag driver, tillsammans med två killar till, sidan backpacking.nu som är en sida för "backpackers" (ryggsäcksresenärer). Vi har i dagsläget ca 1700 - 2000 unika besökare om dagen och ca 2600 medlemmar. Vi har inte satsat allt för mycket energi på att sälja annonser, men känner att detta börjar bli aktuellt om vi skall satsa lite mer på sidan (vilket vi självklart vill). Frågan är nu bara: Hur mycket kan man ta betalt för en annons på sidan? En annons ligger placerad i högerkolumen "bredvid" sidan och visas på samtliga undersidor (alltså maximal exponering, under en månad så visas en banner ca 600-800 tusen ggr) Hur skall man beräkna priserna? Finns det några generella regler för detta? (nån som är i branchen kanske kan komma med lite tips?) Vad gäller för olika storlekar på banners? Osv. Min tanke är att vi skall ha tre platser för banners, alla på högerkanten. En plats kommer vara "fast", dvs. ingen rotation (bannern som ligger där ligger där ensam). Sen har jag tänkt mig att ha en plats där 5 banners roterar (och då bara ta en femtedel av priset, naturligvis), samt en plats som tar 10 banners och roterar. Hur låter det? Jag har verkligen jättesvårt att uppskatta priser för detta så all feedback uppskattas. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|