FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Behöver göra om denna till vektorbaserat format och för det behöver man tydligen veta vilken font som används. Någon som har en kvalificerad gissning eller kan berätta hur man bör gå tillväga för att få reda på det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Så vitt jag vet finns det inget lätt sätt att ta reda på vilken font det är. Finns en oändig massa fonts på nätet.
Den enda hjälp jag kan ge dig av att bara titta är formen på Ö-et. Det är inte runt eller ovalt, vilket det brukar vara i De vanliga "Trebuchet, Arial, Verdana" osv. Istället har det raka kanter, och någonstans i bakhuvudet ringer nått om någon Helios-version. Du kan ju kika upp det. Spana in alla olika fonttyper och matcha dem. Det är nog allt man kan göra är jag rädd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser ut som "DIN" tycker jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
"WhatTheFont-forumet" vet allt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för länken. Tyvärr gav den ingen perfekt match men Linotype verkar det vara och fonten "DIN" i en viss version är galet nära om än inte riktigt perfekt. Återstår att hitta / inhandla denna font bara
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men var du inne på WhatTheFonts forum och inte bara gjorde deras test där man får jämföra tecken för tecken? Jag har nog aldrig varit med om att folket där har misslyckats komma fram till fonten man vill ha reda på...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Likt.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack Thomas, den verkar vara lik även i övrigt på de punkter som andra typsnitt med likadant e inte matchade.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|